• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0727.531.412
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga pentru începători se fac ACUM
  • Un nou curs - ABHEDA Yoga pentru copii. DETALII ȘI ÎNSCRIERE
  • suntem pe Facebook AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    melatonina Melatonina este un hormon produs de glanda pineală, fiind implicată in reglarea ritmului circadian . De asemenea melatonina poate fi produsa si de alte tesuturi, precum maduva osoasa, limfocitele, sau diferite celule epiteliale, printre care retina si tractul gastrointestinal.

    Nivelul de melatonina in sange creste incepand cu apusul soarelui, atinge cote maxime la miezul noptii si scade treptat in a doua jumatate a noptii, fiind inhibata de lumina. Prin urmare, melatonina este hormonul care, secretat in cantitate normala, ajuta la un somn optim si odihnitor pe timpul noptii.

    La bebelusi, nivelul e melatonina devine regulat dupa varsta de 3 luni, cu cele mai mari concentratii intre miezul noptii si ora 8 dimineata.

    Cea mai mare cantitate de melatonina este secretata intre 1 si trei ani, deoarece este perioada in care dormim cel mai mult ( intre 12 si 15 ore pe zi).  Insa productia de melatonina scade la om odata cu varsta, ceea ce explica de ce batranii merg la culcare mai devreme, se trezesc mai devreme si au mai multe probleme cu somnul decat tinerii.

    Secretia de melatonina este determinata de prezenta serotoninei. Serotonina este un neurotransmitator eliberat in prezenta triptofanului. Rezulta ca una din cauzele insomniei este secretia insuficienta de serotonina, respectiv melatonina, spun specialistii. Deoarece melatonina relgleaza ritmul circadian,ea mai este denumita si ,,ceasul corpuluii”.

    somn-usor_size1Pe masura ce imbatranim, incidenta tulburarilor de somn, creste si prin urmare refacerea acestui horomon devine o necesitate. Pe langa alimente, melatonina poate fi adusa in corp si sub forma de suplimente alimentare.

    Numeroase studii au aratat ca melatonina este un antioxidant de doua ori mai puternic decat vitaminele C, E si decat betacarotenul, si in plus este sigurul antioxidant capabil sa patrunda in fiecare celula a organismului reducand astfel distrugerile provocate de radicalii liberi ajunsi in organism prin alimente nesanatoase sau datorate stresului.

    Se stie ca peste 100 de boli degenerative sunt asociate cu scaderea capacitatii antioxidante a organismului, printre acestea numarandu-se artroza, boala Parkinson, degenrescenta maculara , cataracta si cancerul.

    Cercetatorii de la Spanish Ageing Research Network au masurat cantitatea de melatonina din coaja a opt varietati de struguri si au constatat ca cea mai mare cantitate din acest hormon se gaseste in strugurii numiti Nebbiolo. Cantitati semnificative de melatonina se mai gasesc si in ceapa, orez, cirese si vin rosu.

    Incepand cu varsta de 30 – 40 de ani, organismul nostru scade productia de melatonina, de aceea este necesara administrarea acesteia sub forma de suplimente, pentru a incetini procesul de imbatranire.

    Ce alte efecte benefice mai are melatonina?

    Faciliteaza adaptarea la schimbarile de fus orar.

    Calmeaza starile de anxietate.

    Elimina migrenele in cel mai scurt timp.

    Favorizeaza procesele de reglare a tensiunii arteriale si a glicemiei.

    Este folosita cu succes in industria frumusetii, regasindu-se intr-o serie de creme si lotiuni, cu proprietati de rejuvenare si revitalizare a pielii.

    sursa: http://www.constientizarerurala.ro

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...