• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 10 noiembrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    Şcoala Trika face parte dintr-un filon spiritual de o profunzime unică, Şivaismul caşmirian, cel are a dat umanităţii maeştri spirituali de o valoare excepţională, precum Utpaladeva  şi discipolul său Abhinavagupta, a căror gândire filozofică a influenţat tradiţia tantrică şi devoţională (bhakti), în întreaga Indie.

    Şivaismul este una dintre cele mai vechi tradiţii spirituale ale lumii. Astfel, în India, şivaismul are o vechime multimilenară, aşa cum atestă siturile arheologice de la Mohenjo Daro şi Harappa. Şivaismul este a doua şi cea mai raspandită comunitate religioasă din India, zeul Shiva fiind considerat de catre mulţi adoratori drept zeitate supremă.

    Shiva este cunoscut sub mai multe ipostaze manifestându-se în primul rând ca Mare Iniţiator sau Mare Salvator (Mântuitor) al fiinţelor limitate şi ignorante. Orice aspiraţie sinceră către starea de eliberare spirituală este adresată, defapt, acestei faţete mântuitoare a lui Dumnezeu, purtând numele de Pashupati Shiva in ipostaza de pastor, tradus ca “Cel bun şi blând“.

    Şivaismul a cunoscut în India şase forme principale în care a fost răspândit, dintre aceste sase forme, trei sunt esenţiale: VIRA-SHAIVA, răspândit în zona centrală a Indiei; SHIVA-SIDDHANTA, în sud şi ADVAITA-SHIVA, cea mai pură şi elevată formă a şivaismului, în nordul Indiei, în zona Caşmirului.

    Metoda de trasmitere a învăţăturilor spirituale în şivaismului caşmirian a fost secole la rând, numai de la Ghid spiritual la aspirant, “de la gură la ureche” garantând puritatea învăţăturilor

    Şcoala Trika este o una dintre cele mai elevate şcoli ale şivaismului din Caşmir fiind o şcoala nondualistă a cărui nume desemnează tripla învăţătură. Cuvântul “trika” înseamnă în traducere din limba sanscrită “trinitate” sau “treime”, sugerând ideea esenţială că absolut totul are o natură triplă. Această idee despre trinitate poate fi exprimată prin: Shiva (Dumnezeu), Shakti (energia Sa creatoare fundamentală) şi Anu (individul, proiecţia limitată a dumnezeirii).

    În viziunea acestei învăţături, fiinţa umană experimentează înlănţuirea datorită condiţiei sale limitatoare sau, altfel spus, a impurităţilor sau mala, care sunt suprapuse peste conştiinţă. Când o fiinţă umană realizează unitatea sa inerentă cu Shiva si Shakti, mala (condiţia limitatoare) încetează definitiv să mai existe. Realizarea spirituală pune sfârşit întregii înlănţuiri, iluzorie de altfel.

    Sistemul Trika cuprinde la rândul lui mai multe şcoli spirituale, şi anume: Krama, Kaula, Spanda si Pratyabhijna. Aceste ramuri ale tradiţiei filozofice şi spirituale şivaite au fost genial sintetizate şi unificate de marele maestru realizat spiritual al acestui sistem,  Abhinavagupta.

    Abhinavagupta a fost unul dintre cele mai mari spirite pe care India le-a dat naştere vreodată. Aptitudinile sale cuprindeau domenii vaste precum filosofia, estetica, poezia, teoria muzicală, gramatica sanscrită, toate şcolile şi textele tantrismului şi nu în ultimul rând, domeniul misticii profunde. Opera sa a fost recunoscută ulterior, dupa o perioadă de relativă uitare, fiind deosebit de valoroasă pentru Occident.

    Abhinavagupta s-a nascut în   Valea Kashmirului în jurul anului 950 e.n. şi a trait până în jurul anului 1020 e.n, însă anul morţii sale nu poate fi stabilit cu precizie.

    În ceea ce priveşte originea sa, se ştie că provenea dintr-o famlie de brahmini, unul dintre strămoşii săi fiind Atrigupta, care a fost adus la curtea regelui Lalityaditya, după o expediţie de cucerire a regatului Kanauj, în secolul al VIII-lea, regele fiind foarte impresionat de înţelepciunea acestuia.

    Tatal sau se numea Narasimhagupta, fiind fiul lui Varahagupta, iar mama sa Vimalakala. Abhinavagupta mai este numit “fiu al unei yogini” (yoginibhu), adică al unei femei desăvarşite în practica yoga, prin urmare, mama sa deţinea un înalt nivel de realizare spirituală.

    Moartea timpurie a mamei sale, pe când avea doar doi ani, i-a influenţat în mod hotărâtor viaţa, asa cum o descrie chiar el, în cea mai cunoscuta opera a sa – Tantraloka:

    Mama lui l-a părăsit când mai era un copil,

    astfel soarta l-a pregătit pentru menirea sa viitoare.

    Căci mama, se spune, este cea mai mare legătură,

    iar iubirea ei înlănţuie cu legături adânci.

    Deci dacă aceasta primă legătură dispare,

    se obţine Eliberarea în chiar această viaţă”.

    A studiat toate şcolile spirituale, de filozofie şi de artă de la vremea sa, sub îndrumarea a peste 15 maeştrii ai vremii.

    De asemenea el a studiat toate curentele spirituale ale timpului său, dar mai ales tradiţiile tantrice, pe care le-a sintetizat într-o operă remarcabilă, care poartă aprenta originalităţii sale şi este impregnată de o vie trăire mistică. Această lucrare scrisă în versuri se numeste Trantraloka, şi este un tratat enciclopedic care se referă la toate aspectele spirituale, filozofice şi practice ale sistemelor Trika şi Kaula, din cadrul şivaismului caşmirian, oferind pentru prima oară o viziune coerentă şi completă asupra acestui sistem. Dându-şi seama de dificultatea acestei lucrari, Abhinavagupta a scris un rezumat al ei, în proză, numit Tantrasara sau “Esenţa Supremă a Tantrei”, care este o lucrare mult mai accesibilă.

    Opera sa cuprinde peste 35 de scrieri, dintre care unele extrem de complexe şi voluminoase, de o mare valoare fiind şi marele tratat despre estetică din perspectiva profundă a spiritualităţii şvaismului caşmirian – Abhinavabharati.

    Realizările intelectuale, spirituale şi yoghine ale lui Abhinavagupta nu au fost întâmplătoare, mai ales dintr-un punct de vedere tantric. În primul vers din Tantraloka, care se referă la păriţii săi, Abhinavagupta sugerează calitatea sa de Yoginibhu (născut dintr–o femeie care practica yoga). Yoginibhu este un concept tipic şcolii Kaula a şivaismului caşmirian care afirmă că atunci când cei doi părinţi se unesc sexual identificându-se cu Shiva şi respectiv cu Shakti, copilul care se va naşte va fi o încarnare a lui Shiva şi este numit Yoginibhu (Tantraloka 29.162-63).
    Astfel există o relaţie foarte sugestivă între naşterea lui Abhinavagupta şi opera sa fundamentală, Tantraloka, în acest text, dicutând despre cele nouă tipuri de coborâre a graţiei divine (Saktipata), Abhinavagupta enumeră caracteristicile unui aspirant asupra căruia coboară Madhyativrasaktipata (13.214-215), acestea fiind următoarele:

    graţia divină manifestată în fiinţa unui om;
    – o credinţă neabătută în Dumnezeu;
    – posedarea eficienţei spirituale absolute în lucrul cu mantrele;
    – controlul principiilor esenţiale ale manifestării (tattvele), incluzând aici cele 5 elemente subtile cunoscute;
    – capacitate realizatoare(care permite încheierea cu succes a oricărei activităţi întreprinse);
    – creativitate poetică;
    – cunoaşterea spontană intuitivă a tuturor domeniilor cunoaşterii.

    Despre Abhinavagupta se ştie, de asemenea, că a primit cea mai înaltă graţie divină, cea lui Tripura Sundari, care permite rămânerea în viaţă (există unele forme ale graţiei care generează trecerea fiinţei în lumile subtile instantaneu sau în cateva zile, prin intrarea în Mahasamadhi).

    Se spune ca Abhinavagupta, dupa ce şi-a terminat ultima sa lucrare asupra sistemului Pratyabhijna, a intrat în peştera lui Bhairava, lângă localitatea Mangam însoţit de1200 de discipoli, de unde nu s-au mai întors niciodată.

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.