• noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de 22 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 28 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
  • pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0736.158.910
  • suntem pe facebook AICI

Savasana sau postura Cadavrului (sava în traducere din limba sanscrită înseamnă cadavru iar asana înseamnă postura), este postura cu care se încheie ciclul de asane în hatha yoga. Ea este destinată relaxării corpului și minții, precum și integrării armonioase a energiilor subtile care au fost puse în mișcare pe parcursului întregii ședințe de asane.

Acestă asană trebuie realizată pe o suprafață tare, de preferat pe sol, pe salteluța de yoga, cu picioarele paralele sau ușor depărtate, iar mâinile pe lângă corp cu palmele în sus. Ne imaginăm că membrele noastre devin foarte relaxate și din ce în ce mai grele, respirația devine tot mai lentă și superficială, și începem să ne relaxăm progresiv din tălpi până în creștet. Începem din partea stângă spre partea dreaptă și din partea de jos până în partea de sus a corpului, relaxând pe rând segmentele corporale și organele interne.Urmărim să devenim din ce în ce mai liniștiți și relaxați pe măsură ce ne abandonăm trupul la sol, iar mintea ni se golește de gânduri. Pentru un efect optim, durata aceste posturi poate fi aproximativ de 10 – 20 de minute, 

O practică regulată a acestei asane, care poate fi făcută si atunci când ne simțim tensionați sau nu putem adormi, ne va ajuta sa eliminăm tensiunile musculare și ne va ajuta să scăpăm de durerile de cap, de insomnie și anxietate.

Un studiu recent făcut pe un grup de studenți de la o universitate din Statele Unite, care practicau yoga și în mod special Savasana, a arătat că după 3 luni de practică au apărut efecte pozitive asupra următoarelor variabile fiziologice – capacitatea pulmonară, tensiunea arterială și rata pulsului, ceea ce demonstrează efectul direct asupra sistemului nervos simpatic.

Conform Jurnalului de Cercetare în Management, Savasana are următoarele beneficii:

  • scade tensiunea arterială,

  • reduce insomnia,

  • reduce anxietatea,

  • diminuează tensiunile musculare,

  • crește nivelul de energie,

  • îmbunătățește memoria,

  • crește focusul și concentrarea,

  • stimulează circulația sanguină,

  • reducere durerille de cap, migrenele și oboseala

  • îmbunătățeste calitatea somnului.

Alte efecte benefice ale posturii sunt calmarea și împrospătarea minții, având de asemenea și efecte de întinerire asupra minții și corpului.

Printre afecțiunile care se pot ameliora prin practicarea aceastei asane se numără: astmul, diabetul, indigestiile, constipația, si lumbago.

Savasana ne conferă accesul la o stare meditativă mai profundă care ajută ca celulele și țesuturile corpului să se refacă mai rapid și este una dintre cele mai indicate posturi în lupta contra stresului, inamicul cel mai temut al sănătății în societatea actuală.

sursa: aici

Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...