• noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de 22 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 28 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
  • pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0736.158.910
  • suntem pe facebook AICI
dhanurasana

Yoghinii care executa Postura Arcului sau Dhanurasana pot exmerimenta reducerea stresului si un somn mai profund.

Cu cat invatam mai multe despre yoga, cu atat realizam mai bine care sunt beneficiile acestei practici multi milenare, si faptul ca introducerea acestei discipline in rutina noastra zilnica ne poate oferi rezultate uimitoare!

Yoga ajuta oamenii sa se relaxeze, prin reducerea ritmului cardiac, ceea ce este benefic pentru reglarea tensiunii arteriale, iar asanele ajuta la cresterea flexibilitatii articulatiilor si la intarirea muschilor, aducand alinare in multiple afectiuni ale coloanei.

In lumina ultimelor studii realizate despre efectele yoga asupra starii de sanatate, se pare ca renumitul “Salut al Soarelui” despre care se spune ca este o meditatie in miscare, poate reduce in mod semnificativ starea de inflamatie din organismul uman, care se stie ca reprezinta modul natural de a reactiona a organismului impotriva stresului sau al factorilor de mediu perturbatori.

Acest fapt este deosebit de important, deoarece se stie ca inflamatia este asociata cu bolile cronice, inclusiv cu cele de inima, cu diabetul si artrita.

Potrivit unui studiu condus de Janice Kiecolt-Glaser, profesor de psihiatrie si psihologie la Universitatea de Stat din Ohio, si publicat in Journal of Clinical Oncology, s-au efectuat cercetari asupra a 200 de persoane care au supravietuit cancerului de san, si care nu au practicat yoga niciodata. Jumatate din grup a continuat sa ignore yoga, in timp ce cealalta jumatate a inceput sa practice yoga de doua ori pe saptamana, cu sedinte de 90 de minute, timp de 12 saptamani, cursantii fiind incurajati sa practice si acasa in fiecare zi.

La sfarsitul perioadei de studiu, s-a observat ca grupul care a practicat yoga a raportat reducerea oboselii si niveluri mai ridicate de vitalitate, spre deosebire de grupul de control, care nu a raportat nicio imbunatatire semnificativa.

Studiul nu s-a oprit doar la aceste rapoarte, testele de sange efectuate pacientilor care au practicat yoga, au aratat ca dupa trei luni de practica, toti cei 3 markeri de inflamatie au scazut cu 10 pana la 15 la suta, ceea ce ofera studiului si o sustinere semnificativa din punct de vedere a evidentei stiintifice.

Janice Kiecolt-Glaser afirma ca tratamentul cancerului lasa de multe ori pacientii cu niveluri ridicate de stres si oboseala cat si cu incapacitatea de a dormi bine. “Somnul neodihnitor, si oboseala sunt cauzele starii de inflamatie.” a spus ea. Yoga a demonstrat ca poate ajuta oamenii sa se relaxeze si sa reduca nivelul de stres, ajutand oamenii sa doarma mai bine.

Cancerul este in mod evident o cauza a stresului, dar studii recente au indicat un alt factor incriminator, si anume, saracia. Maryanna Klatt profesor asociat in medicina de familie la Unversitatea de Stat din Ohio a predat cursuri de yoga, copiilor defavorizati. In cadrul cercetarilor, ea a constatat ca 160 de elevi care proveneu din cadrul famiilor cu venituri reduse, si care au practicat yoga, au inregistrat imbunatatiri considerabile ale atentiei.

“Profesorii predau yoga inainte de orele de matematica, deoarece au observat ca dupa aceea, copii se concentreaza mult mai bine la ore si au rezultate mai bune. “ a afirmat ea.

Maryanna Klatt a realizat cercetari similare pe un grup de asistente medicale din sectiile de chirurgie, care se afla mereu in stare de stres, datorita mediului in care lucreaza. Ea a constatat o reducere cu 40 la suta a amilazei alfa salivare, enzima cu care se masoara raspunsul de tip “lupta sau fugi”, ca reactie a organismului la stres.

Aceste studii vin sa argumenteze cu dovezi stiintifice faptul ca practicarea yogai este benefica, mai ales in lupta impotriva stresului, ajutand organsimul sa se relaxeze mai bine, si sa reduca nivelurile crescute de hormoni, precum cortizolul, si adrenalina, care devin toxici, daca sunt eliberati in exces.

 

Sursa: http://news.nationalgeographic.com

 

Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...