• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 10 noiembrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    ”Adi Mudra, conceptul fundamental din tradiția Căii Inimii permite ca orice acțiune sau metodă spirituală să dobândească o eficiență excepțională, putând fi atinsă starea nonduală de fericire divină și eternă, care nu depinde absolut deloc de jocul contrariilor.

    Atunci Yin și Yang nu mai au nici o influență, iar viața de zi cu zi este infuzată de perfecțiunea și unitatea Sinelui.”

    yogacharya Leonard
    presedintele Societății Academice AdAnima
    ………………………………………………………………………………
    ……………………………………………………………………………….

    Practica taoistă – a fi una cu natura, cu universul

    Taoismul reprezintă un puternic filon tradiţional, filosofic şi religios, care şi-a pus amprenta asupra întregii zone a Asiei de est. Elaborată cu peste două mii de ani în urmă, filosofia taoistă a început să pătrundă tot mai mult şi în Occident, începând cu secolul al XIX-lea. Termenul „Tao” este tradus adesea prin „cale” sau „drum” (de viaţă), deşi în tradiţia chineză populară, în accepţie religioasă sau filosofică, acest termen are conotaţii mai abstracte.
    Principiile taoismului, ca o cale spirituală, se axează pe cultivarea celor trei Nestemate ale Căii lui Tao: compasiunea, moderaţia sau cumpătarea şi smerenia. Practica spirituală taoistă este centrată pe cultivarea unei stări de sănătate şi vigoare a întregii fiinţe, prin intermediul unor tehnici şi metode de deblocare şi cultivare a energiei din organism, în scopul obţinerii unei comuniuni intime şi armonioase cu natura, cu spaţiul în care locuim, cu întregul univers. Beneficiile acestei conduite comportă şi unele „efecte secundare” mult râvnite de oameni: longevitate, mulţumire interioară, echilibru fizic şi psihic, înlăturarea semnelor decrepitudinii datorate vârstei, etc. În mod natural, o stare de armonie lăuntrică şi consonanţă cu universul în care trăim ne conduce către perceperea Divinului care se află la originea întregii Creaţii.

    Elemente de practică taoistă

    În medicina chineză, cele zece organe vitale sunt clasificate în cinci perechi, fiecare dintre ele fiind alcătuită dintr-un organ Yin (organe „pline”), şi unul Yang (organe „cavitare”). Organele Yin sunt mai vitale decât cele Yang, iar disfuncţiile acestor organe provoacă cele mai mari probleme de sănătate (cancere, afecţiuni degenerative, afecţiuni autoimune, etc.). Organele nu sunt cuplate în mod arbitrar, ci sunt legate prin relaţii funcţionale şi anatomice concrete:

    inima (organ Yin)– „conducătorul organelor vitale” – dominată de Foc, reglează toate celelalte organe prin controlarea circulaţiei sanguine. Inima este asociată ca pereche cu intestinul subţire (organ Yang), ce separă produsele pure şi cele impure, absoarbe elementele nutritive, pe care le trimite apoi spre inimă, pentru ca acestea să poată circula prin corp.
    ficatul (organ Yin), dominat de Lemn, este reşedinţa metabolică a corpului, fiind responsabil în mod direct de starea generală de sănătate a unei persoane. Organul Yang asociat ficatului este vezica biliară, a cărei relaţie funcţională intimă cu ficatul e recunoscută de medicina occidentală.
    pancreasul, organ Yin dominat de Pământ, controlează producerea enzimelor vitale necesare pentru digestie şi metabolism. Această funcţie este în directă legătură cu asociatul său Yang – stomacul. Dacă pancreasul nu reuşeşte să producă suficiente enzime, digestia la nivelul stomacului stagnează, producând fermentarea mâncării şi putrezirea hranei, în locul digestiei.
    – plămânii, dominaţi de Metal – aşa cum afirmă textele medicale chineze, plămânii guvernează atât respiraţia, cât şi circulaţia energiei (qi). Plămânii Yin sunt asociaţi intestinului gros, care este Yang. Afecţiunile respiratorii sunt în general însoţite de constipaţie, iar constipaţia cauzează de obicei disconfort la nivelul pieptului.
    rinichii – Yin, dominaţi de Apă, sunt numiţi „poarta vieţii”, deoarece controlează echilibrul general al fluidelor vitale din corp, care influenţează, la rândul său, nivelul de energie. Vezica urinară este legată funcţional de rinichi, în calitate de partener Yang.

    Teoria celor Cinci Elemente (Lemn, Foc, Pământ, Metal, Apă) explică asocierea cosmologică dintre om şi univers:
    – în cadrul ciclului generativ, fiecare forţă ia naştere din una din celelalte forţe: Lemnul arde pentru a genera Foc. Focul produce cenuşă, care generează Pământ. Pământul generează şi scoate la iveală Metalul. Atunci când este încălzit, Metalul se topeşte, generând elementul Apă. Apa ajută la creşterea plantelor, generând astfel Lemn. În cadrul ciclului represiv însă, una dintre forţe este eliminată de o alta: Lemnul secătuieşte solul de elemente nutritive, suprimând, astfel, Pământul. Pământul „învinge” Apa. Apa suprimă Focul, stingându-l. Focul suprimă Metalul, topindu-l, iar Metalul elimină Lemnul, tăindu-l.


    Întotdeauna practica taoistă, realizată fie în scop terapeutic, fie spiritual, de cultivare a energiei fiinţei şi conexiune cu Universul şi Divinul, începe cu câteva exerciţii de încălzire, pregătitoare:

    Oscilaţia coloanei vertebrale
    Se balansează coloana vertebrală înainte şi înapoi pornind din şolduri, ca şi cum am călări un cal. Simţim activându-se coloana vertebrală şi nervii.
    Se continuă cu mişcări de rotaţie ale şoldurilor, într-un sens şi în celălalt sens. Simţim coloana vertebrală destinsă şi relaxată, cu o senzaţie plăcută de furnicături în coloană, organe şi glande.

    Respiraţia coloanei
    În picioare, cu genunchii uşor flexaţi şi picioarele depărtate, bazinul împins pe spate, braţele întinse deasupra capului, tragem de braţe ca şi cum am trage de o bară, timp în care expirăm. Capul este dat mult pe spate. Când braţele au ajuns în dreptul umerilor, împingem bazinul în faţă, băgăm mult bărbia în piept şi împreunăm braţele în faţa frunţii, cu palmele făcute căuş. În acest timp expirăm profund. Exerciţiul are un efect profund de masare a organelor interne şi de elongaţie a coloanei.

    Şiragul de perle
    În picioare, cu picioarele depărtate, cu mâinile întinse deasupra capului, degetele încrucişate, ne aplecăm spre în faţă, fără a flexa coloana, între picioare şi trunchi formându-se un unghi de 90°. În acest timp inspirăm. Când am ajuns aproape de sol, ridicăm palmele prin faţa trunchiului, expirând, până ajungem în poziţia de plecare. Se repetă de 3 ori. Ne răsucim trunchiul spre stânga şi executăm aceeaşi aplecare pe inspir, dar de data aceasta spre piciorul stâng. Când ajungem aproape de sol rotim trunchiul spre piciorul drept şi revenim pe expir, ridicând braţele de-a lungul părţii drepte a corpului. Se repetă aceeaşi mişcare de 3 ori, după care schimbăm sensul (ne răsucim şi ne aplecăm spre dreapta, revenim pe partea stângă a corpului). Se realizează tot de 3 ori.


    Cocorul care bea apă
    Realizăm rotaţii ample ale capului, astfel: mai întâi în sens Yin, sensul acelor de ceasornic – întindem coloana cervicală cât mai mult în sus, apoi împingem capul spre în faţă, apoi în jos, pentru a reveni, retrăgând capul spre spate. Efectuăm astfel un cerc de sus în jos, în plan sagital (lateral, faţă – spate), aidoma unei păsări care bea apă, împingând capul în faţă, apoi aplecându-l spre vasul cu apă, şi în final ridicând gâtul şi capul în sus, spre a înghiţi apa din cioc. După ce realizăm acest circuit de câteva ori vom efectua mişcarea în sens Yang, invers acelor de ceas. Pentru aceasta, împingem capul în jos – faţă, îl ridicăm ca şi cum ne-am orienta faţa către cer, apoi tragem capul şi ceafa spre spate şi apoi în jos, închizând cercul.
    Este de dorit ca între aceste tipuri de mişcări să menţinem o scurtă pauză de conştientizare, în care, cu ochii închişi pentru o mai bună concentrare, să surprindem efectele acestor tehnici, atât asupra organelor fizice mobilizate, cât şi cele energetice (manifestate prin anumite senzaţii de deblocare a zonei mobilizate, prin tonus mărit, uşoare vibraţii, încălzire locală, uşoare senzaţii de furnicături sau înţepături, şi orice altă percepţie care denotă o activitate energetică).

    Broasca ţestoasă scoate capul din carapace
    Acesta este un exerciţiu complementar celui precedent. În acest caz, vom mobiliza coloana cervicală şi regiunea capului prin mişcarea de rotaţie într-un plan transvers. Vom începe cu sensul Yin al mişcării: rotim capul, menţinut cu bărbia paralelă cu solul, de la stânga spre dreapta – „împingem” capul spre stânga, ca şi cum am dori să apropiem urechea stângă de o sursă sonoră; apoi, împingem capul în faţă, circular, pentru a-l readuce spre dreapta, ca şi cum am apropia urechea dreaptă de o sursă sonoră.; revenim apoi uşor spre spate, cu bărbia retractată. După câteva astfel de circuite şi o pauză de conştientizare, ca la exerciţiul precedent, reluăm mişcarea în sens Yang: de data aceasta vom începe rotaţia de la dreapta spre stânga. Avem grijă să rotim capul menţinând continuu privirea spre înainte, cu bărbia paralelă cu solul. Pe parcursul mişcării ochii pot fi închişi (dacă simţim nevoia unei mai bune retrageri în interior şi unei mai bune concentrări) sau deschişi, dacă simţim uşoare ameţeli sau din alte motive.

    Micul circuit celest
    În accepţia medicinii chineze, energia curge prin două canale principale:
    1 Vas Concepţie, Yin care începe de la baza trunchiului, din perineu, într-un punct situat la mijlocul distanţei dintre anus şi sex. Urcă spre pelvis, trece prin organele abdominale, prin inimă, gât, pentru a se opri la mijlocul şanţului mento-labial, şanţul de sub buza inferioară.
    2 Vas Guvernator, Yang care începe la jumătatea distanţei dintre vârful coccisului şi anus, parcurge zona lombară, urcă prin coloana vertebrală spre creier, ajunge în creştetul capului, coboară şi trece pe sub nas, până deasupra buzei superioare.
    Cele două canale formează un circuit, organul care le conectează fiind limba. Din acest motiv, în timpul meditaţiei ce va urma, limba se va lipi de cerul gurii.

    Începem să relaxăm corpul, gradat, relaxarea fiind importantă pentru sănătate şi bunăstare şi antidot împotriva stresului. Ne imaginăm o bilă roşie, nu mai mare decât inelul făcut de arătător şi degetul mare. Plasăm mental această bilă sub ombilic. Simţim vibraţia energiei în interiorul corpului, o adunăm cu ajutorul minţii, formând o sferă plăcută şi caldă de energie, un foc, un soare ce străluceşte deasupra unui ocean. O coborâm până în punctul perineal, unde începe Vas Concepţie, sursa principală de energie în corp. Alocăm suficient timp pentru a percepe această energie pulsând şi respirând în interiorul nostru, ca un ocean ale cărui valuri se duc înainte şi înapoi.

    Aducem acum sfera energetică în punctul dintre coccis şi anus, unde începe Vas Guvernator. Lăsăm energia să radieze din ombilic şi perineu în coccis şi în osul sacru. O ridicăm pe coloană până în dreptul rinichilor. Simţim o senzaţie plăcută de căldură la nivelul rinichilor şi o stare plăcută de calm interior. O mai ridicăm puţin până în dreptul glandelor suprarenale, care ne vor trimite un influx puternic de adrenalina. Ridicăm sfera energetică pe coloană până la mijlocul spatelui, energizând puternic zona respectivă. Lăsăm apoi energia să radieze în sus, către punctul dintre vertebrele T5 si T6, care este opus inimii, si percepem cum creşte energia acestei zone.

    Lăsăm energia să radieze până în dreptul vertebrei cervicale cele mai proeminente, C7. O aducem apoi în adâncitura de la baza craniului, lăsând-o să radieze spre partea posterioara a coloanei. Urcăm energia în creştetul capului, simţind conectarea energetică puternică cu sfera universală infinită. Lăsăm energia să radieze către punctul dintre sprâncene, mărind cantitatea de energie de acolo. Coborâm apoi fluxul energetic în punctul situat la baza gâtului, acolo unde se află tiroida. Lăsăm energia să curgă în punctul inimii, o coborâm în dreptul plexului solar, şi apoi lăsăm energia să se întoarcă în ombilic. Percepem vibraţia energiei în interiorul corpului, o adunăm cu ajutorul minţii, formând o sferă plăcută şi caldă de energie, un foc, un soare ce străluceşte deasupra unui ocean. Continuăm să coborâm până în punctul perineal, unde începe Vas Concepţie, sursa principală de energie în corp.

    Lăsăm energia să curgă în punctul inimii, o coborâm în dreptul plexului solar, şi apoi lăsăm energia să se întoarcă în ombilic, unde o stocăm prin spiralarea ei mentală, acoperind ombilicul cu ambele palme (stânga peste dreapta la bărbaţi, cu spiralarea energiei în sens orar, şi dreapta peste stânga la femei, cu spiralarea în sens antiorar de 36 ori). După care se inversează sensul şi la bărbaţi şi la femei, spiralarea făcându-se doar de 24 de ori.

    Ne odihnim. Culegem roadele circularii energiei şi a echilibrării fluxului energetic prin Micul circuit celest. Cultivăm un sentiment de pace interioară, calm şi claritate. Revenim în ritmul propriu.

    Meditaţia copacului
    În picioare, cu genunchii uşor flexaţi, tălpile paralele, musculatura coapselor şi cea fesieră încordată, ne imaginăm că avem un copac în faţă, pe care îl cuprindem cu braţele. Realizăm o armonizare cu energia copacului, preluând de la acesta tot ce este benefic. Ce copac este? Îi vedem rădăcinile, cât de adânci şi puternice sunt, trunchiul, scoarţa în cele mai mici detalii. Observăm dacă există scorburi, ramificaţii…îi observăm ramurile…cum sunt? Numeroase şi puternice, sau golaşe? Are frunze, sau se integrează unui peisaj de toamnă? Are fructe, sau poate flori…Cum e coroana? E singur sau mai e înconjurat şi de alţi copaci? Cum ne simţim? Ce stare avem? Cum e vremea? Poate e soare strălucitor, sau un amurg frumos…ce miros simţim în jur? Poate mirosul ploii de primăvară, sau a ierbii, sau miros de răşină…analizăm toate detaliile, ne umplem de energia pe care copacul ne-o oferă…îl percepem în toate celulele corpului nostru…

    Dacă avem posibilitatea, chiar prindem în braţe un copac, imaginându-ne cum energia lui (yang) ne pătrunde prin creştetul capului, ne umple corpul, în timp ce prin palme se scurg energiile Yin. Ne aşezăm lângă copac, îl strângem în braţe până ce simţim că devenim una cu el, până când in noi apare o curgere, o comunicare, un dialog tăcut, o contopire. Devenim copacul, şi participăm la toate evenimentele universale împreună cu el. Când soarele răsare şi copacul prinde viaţă, percepem în noi această sevă vitală. Când vine ploaia şi copacul este mulţumit după o lungă sete, ne simţim şi noi satisfăcuţi, o dată cu el.

    Ne vom afla astfel într-o relaţie de comuniune tot mai intimă cu universul, şi vom începe să comunicăm tot mai profund cu întreaga Creaţie a lui Dumnezeu.

    Un articol de psiholog Aida Surubaru
    Societatea Academica AdAnima
    Bucuresti
    www.adanima.org

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.