• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0736.158.910
  • suntem pe facebook AICI
  • noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de 25 martie 2018 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 28 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    Cea mai mare parte din energia pe care o obținem de la mâncare se consuma pentru digestia ei: pană la 80%.

    Deci, felul în care mâncăm și ”contabilitatea” hranei au foarte mare importanță.
    Nu contează numai ce mâncăm, ci şi cum mâncăm şi mai ales cum combinăm alimentele consumate la o masă (şi eventual, pe parcursul unei zile). De asemenea, reducerea greutăţii, sigură şi permanentă, este direct legată de cantitatea de energie pe care o avem la dispoziţie şi de folosirea eficientă a acesteia pentru a elimina reziduurile (greutatea excesivă) din corp.

    Prin acest regim numit disociat putem mânca ce vrem și să avem o digestie buna, ușoară, sănătoasa, putem să ne reglăm greutatea cu mare ușurință și putem să ne simțim mai liberi și mai puternici.

    Desigur, este bine ca alimentele să fie cât mai naturale, sănătoase, pure și să evităm, pe cât posibil carnea. Totuși, regimul descris ajută pe oricine, indiferent de hrana cu care este obișnuit – trebuie doar să manânce alimentele altfel asociate!

    În cele ce urmează, vom prefera introducerea noului concept de „Alimentaţie compatibil asociată”, din mai multe motive:

    1-termenul „disociat” reflectă din start o anumită scindare, o separare faţă de un trunchi comun; ori, scopul nostru este de a unifica diferitele faţete ale vieţii noastre, inclusiv la nivel alimentar! Nu disociem elementele neconforme, ci asociem elementele care se susţin reciproc, fără a-şi contracara efectele;

    2-această asociere se va realiza între elemente compatibile, în sensul pe care-l vom explicita mai jos.
    De observat că acest concept, de „asociere compatibilă”, se poate extinde la întregul nostru stil de viaţă (cuprinzând alimentaţia, efortul fizic, regimul de somn, curele de întreţinere pe bază de produse naturale sau cvasi-naturale, comportamentul, atitudinea, modul de gândire, gestionarea emoţiilor etc.) – putem aşadar vorbi despre „un stil de viaţă compatibil asociat”! Şi această asociere se referă, desigur, la elementele care intervin într-un ansamblu coerent; de exemplu, nu putem spune că dorim să practicăm un sport de performanţă, şi să lâncezim în fiecare dimineaţă până la ore târzii în pat, „ocolind” antrenamentele – acestea sunt comportamente şi atitudini incompatibile. La fel, nu putem pretinde că dorim să slăbim, şi să continuăm să consumăm alimente în mod haotic şi în cantităţi mari – exemplu de hrănire incompatibilă cu dezideratul propus. În fine, nu putem afirma că dorim să ne vindecăm de o anumită boală, de exemplu ulcer, şi să continuăm să ne enervăm din orice motiv, să mâncăm dezordonat şi să menţinem un program de somn neregulat. Toate aceste elemente sunt neasociate şi incompatibile, reprezentând vectori ai unor direcţii contrare de evoluţie.
    În ce priveşte hrana compatibil asociată, aceasta va cuprinde, la fiecare masă, anumite alimente care se digeră „la fel” în organism, solicitând cât mai puţină energie pentru digestie. Digestia cheltuieşte mai multa energie decât alergarea, înotul sau mersul cu bicicleta.

    Nu exista nimic care sa consume mai multa energie ca digestia.

    Energia este foarte importantă pentru detoxificarea corpului, căci dacă eliminăm reziduurile toxice din organism, ne vom normaliza şi greutatea. Ciclul eliminării solicită şi el o mare cheltuială de energie.
    De unde provine noua energie internă? Desigur, din căile noastre digestive.
    Combinarea mâncărurilor este bazată pe descoperirea că anumite combinaţii de alimente sunt digerate cu mai multă uşurinţă şi eficienţă decât altele, deci cu un consum mai mic de energie internă. Combinaţiile incorecte de mâncăruri duc la o adevărată criză de energie internă şi la scurtarea spectaculoasă a vieţii. Moartea apare în momentul în care corpul nu mai are la dispoziţie energia necesară.

    Există câteva concluzii care ne pot fi utile în această etapă:

    1.Fiecare specie de mamifere are o constituţie adaptată unui anumit tip de hrană.
    Există carnivore, ierbivore, fructivore, omnivore, fiecare cu tipul său de tub digestiv. Omul nu posedă toate aceste tipuri de tub digestiv. Şi totuşi, ingerăm toate felurile de hrană posibile.
    Combinaţiile de mâncăruri cum ar fi : carne cu cartofi, peşte cu orez, pui cu macaroane, ouă cu pâine, brânză cu pâine, cereale cu lapte etc., nu sunt în interesul sănătăţii noastre şi nu vor furniza energia de care avem nevoie sau corpul la care visăm.

    2.Stomacul omului nu este “proiectat” de natură să digere mai mult de o mâncare concentrată la o masă (orice fel de hrană care nu este fruct sau vegetală crudă este o mâncare concentrată).

    În combinarea alimentelor vom ţine cont de câteva cerinţe:
    1.Consumul minim de energie prin digestie.
    2.Hrana nu trebuie să stea în stomacul nostru 8 ore şi să se altereze, apoi să treacă şi să rămână în intestine peste 20 de ore.
    3.Alimentele trebuie să rămână maxim 3 ore în stomacul nostru fără să putrezească, să fermenteze, fără a produce apoi gaze, arsuri, indigestie acidă etc.
    4.Hrana procesată în stomac trebuie să treacă repede şi eficient prin intestine.

    În fine, considerând toate aceste elemente de bază, putem enunţa acum principiile alimentaţiei compatibil asociate.

    Alimentele se pot împărţi în trei grupe:

    A. Proteine: orice fel de carne, lactate, brânză, ouă, peşte, soia, iaurt;

    B. Alimente neutre: aproape toate vegetalele, salate, seminţe, nuci şi alte oleaginoase, unt, ulei de măsline, alte tipuri de ulei comestibil;

    C. Carbohidraţii: biscuiţi, paste, orez, cartofi, zahăr/miere, dulciuri, cereale/fulgi de cereale, pâine, etc.
    Leguminoasele: fasole,mazăre,bob, năut, linte etc. au un conţinut destul de ridicat în proteine, dar unele conţin şi carbohidraţi, de aceea ele constituie un caz aparte, de regulă asimilată cu una dintre grupele A sau C.

    Regula de asociere:
    Se poate combina orice aliment din grupa A cu orice aliment din grupa B.
    Se poate combina orice aliment din grupa B cu orice aliment din grupa C.
    Nu se combina niciodată alimentele din grupele A si C, iar între mesele la care se consumă alimente din grupa A sau C trebuie sa lăsaţi un interval de 3-4 ore.

    De asemenea, pe lângă această cheie de boltă a alimentaţiei sănătoase, este bine să avem în vedere următoarele:

    1. Este indicat să evităm consumul de alimente rafinate (de exemplu: pâine albă, paste albe, orez alb, zahăr alb), preferându-le pe cele integrale (de exemplu: paste integrale, pâine integrală, orez brun, zahăr brun/miere)
    2. Limitaţi consumul de zahăr, preferând mierea, în cantităţi moderate.
    3. Folosiţi doar o singură sursă de proteine la o masă, de exemplu: numai pui sau brânză sau ouă etc. ( împreună cu salate, eventual).
    4. Limitaţi la maxim consumul de băuturi alcoolice sau cu cafeină.
    5. Respectaţi foarte strict regula de a nu consuma lichide imediat înaintea unei mese sau imediat după masă (este bine să lăsaţi să treacă cca 15-20 min.).
    6. Limitaţi consumul de carne grea la 1 – 2 ori/săptămână, în restul săptămânii putând consuma pui şi peşte.
    7. Preferaţi în loc de carbohidraţii rafinaţi pe cei nerafinaţi (cereale integrale, cartofi).


    În cazul in care vă aflaţi în societate, dacă trebuie să consumaţi alcool, atunci asociaţi la proteine vinul, iar la carbohidraţi berea.

    Fructele se consumă singure. Puteţi consuma salate de fructe, dar nu ca desert.

    Şi, desigur, secretul unei alimentaţii sănătoase este moderaţia!

    Iată câteva exemple de combinaţii alimentare care ar putea servi de meniuri:
    Exemplul 1 :
    Dacă consumaţi carne, o puteţi combina cu salată, şi nu cu cartofi, orez, macaroane, brânză sau pâine. Puteţi să combinaţi carnea cu : fasole verde, roşii, spanac, vinete, ţelină, conopidă, dovlecei.

    Exemplul 2 :
    Puteţi consuma cartofi fierţi cu unt, asortaţi cu dovlecei, fasole verde, dar şi cu salată.
    Puteţi mânca alimente bogate în amidon (cartofi, orez, fasole verde, paste, vinete, usturoi), dar trebuie sa consumaţi şi o salată de crudităţi.
    Dacă doriţi să mâncaţi brânză cu salată, nu folosiţi pâine !

    Exemplul 3 :
    Este oare indicat să combinăm o categorie de proteine cu alte proteine? Nu! Pentru că a combina două alimente concentrate la o singură masă depăşeşte posibilităţile stomacului nostru de a funcţiona corect şi cu o cheltuială minimă de energie.
    Se pot combina două proteine de acelaşi fel : carne de orice fel, produse lactate diferite, dar nu două proteine diferite, ca de exemplu : ouă cu lactate, carne cu ouă. Combinarea amidonoaselor între ele se poate face pentru că acestea nu se descompun atât de greu ca proteinele, şi nu apare fenomenul de fermentaţie.

    Iată şi câteva sfaturi cu caracter general privind proiectarea unui meniu complet în timpul unei zile :

    A.Ordinea în care se vor consuma alimentele într-o zi este bine să fie următoarea :
    1.Sucuri şi fructe proaspete.
    2.Sucuri proaspete de legume şi salate.
    3.Legume fierte, nuci crude, seminţe.
    4.Cereale, pâine, cartofi, legume.
    5.Carne, pui, peşte, brânzeturi.

    B. Nu este indicată fierberea (în compoturi, dulceţuri, prăjituri) a fructelor, deoarece alcalinitatea lor se transformă în aciditate.

    C.Vegetalele precum: castraveţii, ardeii, roşiile se combină foarte bine cu fructe, cu alte legume gătite, cu paste făinoase sau orez.

    D.Roşiile gătite devin foarte acide.

    E.Fructele se vor usca la soare, nu chimic.

    F.Nucile se vor consuma crude. În această stare, ele sunt foarte nutritive şi uşor digerabile. Ele conţin proteine şi calciu. Totuşi, nu vă supraalimentaţi cu nuci şi nu le consumaţi prăjite, deoarece sunt foarte acide. Nucile crude sunt o sursă minunată de ulei natural.

    G.Seminţele în general, sunt o sursă de proteine concentrate, şi trebuie consumate crude, niciodată prăjite şi doar în cantităţi mici. Nu combinaţi seminţele cu alte mâncăruri concentrate.

    H.Evitaţi consumul de lactate pasteurizate.

    I.Grăsimile animale (carnea) vor fi întotdeauna evitate, în următoarea ordine descrescătoare, în funcţie de carnea folosită: carnea de porc, carnea de vită, carnea de raţă. Se vor evita cărnurile sărate şi afumate, cârnaţii.

    J.Uleiurile se recomandă a fi cât mai puţin rafinate, cele mai bune fiind obţinute prin presare la rece.

    K.Periodic, mâncaţi o zi pe săptămână numai fructe şi salate.

    L.Fructele se consumă numai pe stomacul gol Micul dejun trebuie să fie alcătuit numai din fructe, sucuri de fructe sau vegetale (castraveţi, ardei, roşii).

    M.Combinarea corectă a alimentelor este :
    Salate cu proteine (carne, peşte, ouă, brânzeturi, lactate). Acestea pot fi însoţite de dovlecei, varză, conopidă, gulii, fasole verde, morcovi, ceapă, usturoi, pătrunjel, ţelină, vinete, în amestec (salată) sau individual.
    Legumele gătite se pot combina între ele, dar numai cu legume crude sau cu salate de legume crude.
    Salate cu amidonoase (cartof, grâu, pâine, mălai – mămăligă, orez, mazăre, fasole verde. Acestea din urmă se pot combina cu legume gătite, dar neapărat şi cu o salată de legume crude).
    Se pot combina amidonoasele între ele.

    N.Nu se bea apă în timpul mesei şi nici timp de cca o jumătate de oră după masă. Vinul încetineşte mult digestia. Aşadar, este bine să fie consumat numai pe stomacul gol (eventual, ca aperitiv).

    O.După ora 21 este indicat să nu se mai mănânce nimic.

    Parafrazând un binecunoscut proverb românesc, putem afirma :
    « Spune-mi ce mănânci, ca să-ţi spun cine eşti ! »

    Respectând cu consecvenţă principiile enunţate mai sus, vom avea ocazia să extindem gradat consonanţa dintre cerinţele corpului nostru şi dietă la întregul nostru stil de viaţă. Astfel, vom contribui la unificarea fiinţei noastre, care va înceta să se manifeste ca un conglomerat de tendinţe contradictorii ale eu-rilor, şi va tinde tot mai mult către armonie şi unificare.

    Aida Șurubaru
    Societatea Academică AdAnima
    13.aprilie. 2010

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.