Maestrul spiritual și hoțul

Maestrul spiritual și hoțul

Contează cine ești, nu cine ai fost.
NU putem bănui cui alege Dumnezeu să îi ofere Grația Sa, iar Realizarea spirituală poate fi chiar și peste un pas.
Dar numai dacă îl faci….
……………………………………………………………….
„Odata, un om, un criminal renumit, ucigas, un păcătos, a venit la Buddha sa fie initiat.
Cand a venit, ii era teama ca oamenii s-ar putea sa nu-l lase sa intre; ca discipolii s-ar putea sa nu-l lase sa-l vada pe Buddha. Asa ca a venit la o ora cand nu erau prea multi oameni.
Si nu a intrat pe poarta principala, a sarit peste zid.

Din întâmplare, Buddha nu era acolo, iar omul a fost prins.
El a spus discipolilor:

Nu am venit să fur sau să fac ceva rău, însă imi era teamă că nu mă veți lăsa să intru pe poarta principală. Mă cunoaște toată lumea.
Sunt un personaj cunoscut în împrejurimi. Sunt o persoană pe care cei de aici o urasc cel mai mult și de care se tem cel mai tare, toți mă știu.
Deci îmi era teamă că nu o să-mi permiteți să intru, s-ar fi putut să nu mă credeți că vreau să devin discipol.

Prin urmare, l-au dus pe acest om in fata unuia dintre marii discipoli ai lui Buddha, Sariputra, care avea o capacitate telepatica de a vedea viețile trecute ale oamenilor.

L-au rugat pe Sariputra:

Uită-te la omul acesta! Stim că în viața aceasta este un criminal, un păcătos, un hoț și că a facut tot felul de lucruri. Dar poate a avut ceva virtuți in vietile anterioare, poate de aceea vrea acum sa devină un aspirant la spiritualitate.
Doar cercetează viețile sale trecute.

Sariputra i-a cercetat cele optzeci de mii de vieți trecute….si intotdeauna fusese la fel! Până și Sariputra a început să tremure, văzându-l că este atât de periculos – de optzeci de mii de ori ucigaș, criminal, întotdeauna un păcătos.
Este un păcătos consacrat! Este imposibil – nu este posibilă vreo schimbare în acest om. Nici chiar Buddha nu poate face nimic.

Sariputra a spus:

Aruncați-l afară pe omul ăsta, îndepărtați-l imediat – pentru că, pană și Buddha va eșua cu un asemena om. Este un hoț consacrat. Exact așa cum Buddha este un buddha consacrat, tot ața acest om este un păcătos dovedit. Am văzut optzeci de mii de vieți și nu pot merge mai departe. Ajunge!”

Prin urmare, omul a fost dat afara. Se simtea foarte mahnit ca nu exista nici o sansa pentru el. Nu avea cum sa fie in preajma lui Buddha fiind in viata – deci s-a hotarat sa se sinucida.
Cum a trecut de primul colt dupa poarta principala, s-a apropiat de zid si se pregatea sa se loveasca cu capul de zidul de piatra si sa se omoare. Deodata, apare Buddha, venind de la turele sale de cersit si il vede pe acest om. Il opreste din ceea ce facea, il ia inauntru si il initiaza.

Iar istoria spune ca acest om a devenit arhat în sapte zile – adică a devenit un iluminat în șapte zile. Astfel, toți erau foarte încurcați. Sariputra s-a înfățișat la Buddha si i-a spus:

Ce înseamnă asta? Toată clarviziunea mea, toată știința mea de astrologie este inutilă?
Am cercetat optzeci de mii de vieți trecute ale acestui om! Dacă omul acesta poate deveni iluminat în șapte zile, atunci ce rost mai are să cercetăm viețile trecute ale oamenilor? Totul este absurd. Cum se poate întampla așa ceva?

Iar Buddha i-a raspuns:

Te-ai uitat în trecutul lui, dar nu te-ai uitat în viitorul lui.
Iar trecutul este trecut!
Oricând s-ar gândi cineva să se schimbe, se poate schimba – însăși decizia este decisivă.
Iar cand un om a trait optzeci de mii de vieti in nenorocire, el stie si tanjeste dupa schimbare, iar intensitatea țelului său de a se schimba este infinită.
Prin urmare, se poate întâmpla în șapte zile.
Sariputra, tu inca nu esti iluminat. Esti un om bun, ai avut vieti bune – nu te simti impovarat de trecutul tau. Ai un soi de bunatate in jurul tau.
Ai fost Brahman timp de multe vieti, carturar, o persoana respectata.

Dar uita-te la omul acesta. S-a incarcat de poveri in toate cele optzeci de mii de vieti, iar acum a vrut sa se elibereze.
Si-a dorit cu adevarat sa se elibereze;

de aici miracolul – in sapte zile el a iesit din inchisoare. Intensitatea trecutului sau l-a impins inainte.

Acesta este unul din lucrurile de baza pe care trebuie sa le intelegem in schimbarea oamenilor.

Cei ce se simt vinovati se schimba foarte usor. Cei care se simt corecti, drepti sunt foarte greu de schimbat.
Oamenii religiosi sunt greu de transformat, cei necredinciosi se transforma usor. Asa ca, ori de cate ori vine la mine un om religios, nu il bag prea mult in seama.
Dar sunt interesat de cate ori vine la mine o persoana necredincioasa. Sunt intru el, sunt cu el, sunt cu totul pentru el, deoarece exista o posibilitate.

Scroll to Top