• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac ACUM
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 19 octombrie 2019 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    Siddha este numele atribuit acelor ființe umane care, prin practica meditației și a tehnicilor yoga, au ajuns să posede și să manifeste anumite puteri considerate supranaturale (siddhi-uri).

    Cei care, întelegând că aceste puteri considerate paranormale, aparțin, chiar și ele, de lumea iluziilor, putând să încetinească sau chiar să oprească accesul la cunoașterea Adevarului Ultim – au reușit să obțină Eliberarea Supremă, au fost numiți mahasiddha-și sau mari maeștri realizați spiritual.

    Cei optzeci și patru de mahasiddha-și au fost părinții fondatori ai tradiției Mahamudra, care au relevat tehnicile de meditație și le-au transmis discipolilor lor.
    Ei au trăit în India și Tibet, între secolele al VII-lea și al XII-lea, jucând un rol important în formarea tradițiilor esoterice ale buddhismului tantric.

    Numarul optzeci și patru este considerat un număr “perfect”. Astfel, cei optzeci și patru de mahasiddha-și pot fi priviți ca arhetipuri ale miilor de adepți ai căii tantrice. Printre ei putem regăsi adepți aparținând aproape tuturor păturilor sociale, începand cu fermieri, meșteșugari, muzicieni, și poeti, și terminand cu preoti, yoghini sau regi.

    Totuși, cei mai cunoscuți dintre ei –Tilopa, Naropa, Saraha, Luipa, Ganthapa– au fost sadhu-și, yoghini rătăcitori, care transmiteau învățăturile spirituale mai mult prin exemplul lor personal si prin impactul pe care viața lor profund dedicată Absolutului Divin, il avea asupra celorlalți.

    Flexibilitatea tradiției tantrice a permis înca de la inceput celor inițiati să aibă o viziune care nu excludea nimic, ci includea totul ca mijloc de a atinge eliberarea, astfel incat nici o formă de instituționalizare nu a reusit să compromită libertatea lor interioară.

    În buddhismul tibetan, Mahamudra reprezintă atât calea tantrică cea mai înaltă, cat si țelul ei ultim.

    Mudra reprezintă în buddhismul tibetan un gest asociat unei atitudini interioare sau exterioare, dar mai are și sensul de simbol (care, insa este impropriu folosit la traducerea expresiei Mahamudra).

    Prefixul Maha însemnă “mare”. Mahamudra ar putea fi tradusă ca “marea atitudine”–“atitudinea supremă de situare în vidul originar al tuturor lucrurilor”.

    În general, patternul structural al legendelor este urmatorul: diagnoza, prescriptiile, cura (sadhana) si vindecarea, sinonimă cu atingerea iluminarii.

    Cel mai adesea întâlnim, în aceste legende, un om bolnav, constient de boala sa, dezgustat de modul său de viata. El este nefericit și isi dorește cu ardoare să se vindece. Când este pregatit, apare Guru-l care la cererea discipolului, îi oferă acestuia inițierea și perceptele spirituale. Discipolul își realizează sadhana și atinge mahamudra-siddhi, iar in acest proces, “boala” inițiala este vindecată.

    Legendele accentuează importanța Guru-lui care nu trebuie privit doar ca o ființă umană extraordinară care are de transmis o anumită cunoastere,ci este esențial pentru discipol să se apropie de acesta cu respect și adorație.

    Esența inițierii, care îi este conferită discipolului la momentul potrivit și într-o conjuctură favorabilă, constă în experimentarea de caăre discipol a indentitătii sale cu Guru-l său pe care îl identifică cu Buddha. Dupa aceea, practica fundamentală a discipolului constă în a reproduce această experiență ultimă și de a o integra în viața sa de zi cu zi.

    Întreaga practică spirituală este de fapt o alchimie, în care yoghinul este un alchimist care transforma metalul minții impure și confuze în aurul purei conștiințe. Piatra filozofală care transformă totul în aur este conștientizarea deplina a otravei care a generat confuzia initială. Astfel otrava se transforma în nectar, iar obstacolele devin tot atâtea resurse, deoarece conștiința este atotcuprizatoare.

    Realizând natura sa intimă, yoghinul realizeazaă natura ultimă a intregului univers, atingând astfel mahamudra-siddhi.

     

     

     

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...