• noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de 22 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 28 octombrie 2017 iar înscrierile se fac AICI
  • pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0736.158.910
  • suntem pe facebook AICI

lapteleLaptele si industria produselor din lapte au primit o lovitura grea recent, dupa ce unul dintre cei mai respectati nutritionisti din America, Walter Willett, a atras atentia ca oamenii ar trebui sa reconsidere rolul laptelui de vaca in nutritie.

Declaratia este revolutionara si vine chiar din partea unui nutritionist, doctor la Harvard School of Public Health, care nici macar nu este vegetarian. Willett desfinteaza practic recomandarile pe care autoritatile le fac cu privire la consumul de lapte, care nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia zilnica a fiecarei persoane.

Walter Willet este cel mai citat si recunoscut nutritionist din Statele Unite si prin pura coincidenta este si nepotul unui crescator de vaci.

Alaturi de David Ludwig, profesor de pediatrie la Harvard, Willett a criticat dur Departamentul de Agricultura al SUA si Academia Americana de Pedriatie care incurajeaza fiecare american sa consume pana la 3 cani de lapte pe zi.
strong>

Mai mult, cei doi cercetatori de la Harvard s-au declarat ingrijorati de faptul ca autoritatile incurajeaza consumul de lapte dietetic in scoli pentru a preveni obezitatea infantila, desi nu exista nicio dovada ca laptele degresat ar ajuta copii sa piarda kilograme. De fapt, exista dovezi chiar in sensul opus.

Este laptele esential intr-o dieta sanatoasa?

nomilkRaspunsul este nu, iar cei care considera aceasta afirmatie corecta confunda in general laptele cu cel mai important mineral al sau, calciul. De altfel, autoritatile si reclamele producatorilor de lapte sustin ca laptele este o sursa esentiala de calciu si, prin urmare, avem nevoie sa il consumam zilnic. Este adevarat, calciul este un nutrient esential pentru sanatatea noastra, insa laptele nu este nici pe departe principala sursa de calciu.

Plantele sunt mult mai bogate in calciu decat laptele si nu uitati ca organismul nostru are nevoie si de alti nutrienti esentiali pentru a aduce calciul in oase: vitamina C si K, potasiu si magneziu, iar plantele furnizeaza toate aceste elemente alaturi de calciu. Tabelul din stanga va ofera cele mai bune surse de calciu, iar laptele nu este pe primele locuri.

De altfel, oamenii si-au implinit nevoile nutritionale de calciu timp de milenii, inainte ca laptele sa ajunga o cerinta oficiala pentru o dieta echilibrata.

Mai mult, in jur de 25% din populatie este intoleranta la lactoza si atunci trebuie sa se bazeze pe surse alternative de calciu. Tinand cont de acest procent ridicat, este clar ca obieiul de a bea lapte nu este atat de “natural” pe cat se vrea.

De cat calciu avem nevoie in fiecare zi?

Potrivit recomandarilor autoritatilor si nutritionistilor, adolescentii au nevoie de 1.300 mg pe zi, adultii pana in 50 de ani de 1.000 mg, iar persoanele de peste 50 de ani au nevoie de 1.200 mg/zi.

Dar aceste norme nu mai au legatura cu realitatea, spun cei doi nutritionisti citati mai sus, pentru ca in cazul dietei occidentale, bogate in proteine de origine animala si bauturi carbogazoase, cele 1.000 de miligrame pe zi nu sunt suficiente. Carnea “fura” calciul din oase si, ca o simpla dovada a acestui fapt, americanii care iau cele mai mari doze de calciu din lapte si suplimente au in acelasi timp cea mai mare rata a fracturilor de oase.

Ca urmare, o dieta bogata in legume este esentiala pentru sanatatea oaselor, iar proteinele vegetale cu un continut ridicat de calciu fac ca oasele sa asimileze mult mai usor calciul.

“Ideea ca avem nevoie de 3 pahare de lapte pe zi ca sa ne mentinem oasele sanatoase este pur si simplu neadevarata”, spune nutritionistul David Ludwig.


Daca bem lapte, vom mai face osteoporoza?

Osteoporoza nu are nimic de a face cu laptele. Este o boala care are legatura cu diminuarea calciului din oase, dar dupa cum arata statisticile americanii consuma suficient lapte si primesc in mod teoretic suficient calciu din alimentatie, insa au rate mari ale fracturilor cauzate de osteoporoza. Sunt insa tari in care fracturile sunt foarte rare si in mod surprinzator consumul de lapte in acestea este redus.

Filmul de mai jos explica foarte bine de ce laptele nu intareste oasele, dar creste in schimb riscul de a face fracturi si cancer.

Printre factorii si alimentele care “fura” calciul din oase se numara sarea, alcoolul, proteinele de origine animala si cafeina. Singurul remediu pentru oseoporoza este exercitiul fizic zilnic si nu excesul de calciu din suplimente.

Cei doi renumiti nutritionisti considera ca nu toti copii au nevoie de lapte. De fapt, doar acei copii care au o dieta saraca au nevoie de lapte, pentru ca pentru acestia laptele ar putea fi cel mai hranitor aliment pe care il consuma zilnic.

Laptele: despre riscuri si boli asociate

Raspunsul la cat de sanatos este laptele depinde in primul rand de alternativele pe care le oferi. Daca micul dejun inseamna de obicei pizza, carnati si omleta, in mod sigur laptele este o alternativa mai sanatoasa. “Laptele este mai sanatos decat junk food-ul”.

Insa pentru persoanele care au o dieta sanatoasa, bazata pe legume, nuci, seminte si peste, atunci laptele nu este de dorit si chiar poate sa creasca riscul aparitiei unor boli cronice si a unor tipuri de cancer.

Legatura dintre lapte si cancer este destul de bine fundamentata. Laptele de vaca contine un hormon similar cu insulina care are un rol in procesul de crestere al copiilor, pentru ca laptele este destinat sustinerii viteilor. Insa in organismul uman, in special in cel al copiilor, hormonul de crestere incurajeaza dezvoltarea celulelor si descurajeaza autodistrugerea acestora. Ca urmare, studiile au aratat ca adultii ce prezinta un nivel ridicat al acestui hormon de crestere au riscuri mai mari de a face cancer de prostata, de san si de colon.

Mai mult, procesul de crestere modern al vacilor determina ca nivelul de hormoni de acest tip din lapte sa fie mult mai ridicat, pentru ca vacile sunt crescute sa dea mai mult lapte.

Un alt factor care creste riscul de a face cancer este estrogenul, iar laptele are 60 de hormoni naturali, estrogenul fiind predominant. Estrogenul este problematic in boli sensibile la acest hormon, cum ar fi cancerele de san, ovare sau uter. Tinand cont ca expunerea zilnica a femeilor la estrogen este unul dintre factorii principali ai declansarii cancerului de san, influenta unei cantitati suplimentare de estrogen din lapte nu ar trebui neglijata.

De asemenea, practicile moderne din industria laptelui cresc cantitatile de estrogen din lapte, intrucat vacile sunt mulse 300 de zile pe an, inclusiv in perioada in care sunt gestante. Iar laptele in perioada de gestatie are de 33 de ori mai mult estrogen decat in mod normal.

 

Sursa articol si foto: experiencelife.com

http://nutritie.restomania.ro/sanatate/laptele-estrogen-riscuri/

 

 

Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...