• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de sambata 20 octombrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 13 octombrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    De cate ori nu v-ati surprins in timp ce executati asanele, la orele de yoga, privind in jur – la silueta gratioasa a colegei din fata sau la ceasul care ticaie pe perete – in loc sa fiti centrati in inima si cu atentia in interior? Pentru a veni in ajutorul celor care au astfel de probleme, exista o tehnica yoghina denumita drishti (sau metoda de a privi catre un punct tinta, cat mai focusat). Aceasta tehnica ne poate ajuta sa ne retragem atentia catre interior, astfel incat rutina asanelor sa devina o meditatie in miscare.

    Prin practicarea drishti, ne putem cultiva un nivel de concentrare mult mai profund, imbunatatindu-ne echilibrul interior, si conectandu-ne la senzatiile interne ale corpului care apar in timpul executiei fiecarei  asane, astfel incat vom putea ajunge la un nivel cat mai inalt de constientizare.  David Frawley, expert in yoga si autor, a descris in cartea sa Tantra Yoga Interioara, aceasta tehnica straveche: “Fixand privirea…nu se concentreaza doar mintea, dar atrage si energia noastra interioara impreuna cu ea, extinzand actiunea pratyaharei sau internalizarea yoghina a simturilor si a pranei.”

    Sursa acestei metode in yoga isi are radacinile in ramurile cinci si sase ale yogai, respectiv in Pratyahara sau retragerea simturilor si Dharana sau concentrarea. Pentru a evita iluziile si suferinta create de preocuparea pentru lumea simturilor, descrisa in Maitri Upanishad, retragerea simturilor este practicata pentru a-l ajuta pe discipol sa devina centrat. Conform filozofiei tantrice, prin practicarea centrarii sau Madhya, este posibila suspendarea gandurilor si a pranei.

    Cea de-a sasea ramura a yogai, dharana sau concentrarea, include mentinerea drishti in timpul practicii yoga pentru a asigura aparitia urmatoarei faze, si anume, meditatia (dhyana).

    Exista noua tipuri de fixare a privirii in timpul executiei posturilor yoghine, acestea sunt urmatoarele:

    1. Nasagram drishti – catre varful nasului
    2. Ajna chakra sau bhrumadhya drishti – intre sprancene, unde se afla localizata Ajna chakra
    3. Nabhi chakra drishti – catre zona obmilicului
    4. Hastagram drishti – catre maini
    5. Padayoragram drishti – catre picioare
    6. Parshva drishti – catre dreapta
    7. Parshva drishti – catre stanga
    8. Angushthamadhyam drishti – catre degete
    9. Urdhva drishti – catre cer

    La orele de yoga, ni se recomanda de catre profesor, la unele asane cum ar fi Utita Ardha Dhanurasana sau Pashchimottanasana, sa privim intr-un punct fix, respectiv la linia orizontului, pentru prima asana sau catre varful picioarelor, la cea de-a doua. Prin fixarea privirii catre aceste puncte devenim mai centrati si dezvoltam un bun echilibru interior.

    La fel ca multe alte tehnici spirituale, practicand drishti exista pericolul de a considera in mod gresit tehnica ca si scop in sine. Va trebui sa ne detasam, reusind sa transcendem indentificarea cu aceasta. Asadar, in momentul in care ne uitam la un obiect, in timpul practicii, nu trebuie sa ne fixam privirea intr-un mod prea incordat. Trebuie sa relaxam focusul, pentru a trimite atentia dincolo de aparenta exterioara catre esenta din interior. Astfel, vom reusi la un moment dat ca prin practica continua, aceasta tehnica sa se dezvolte in mod natural si fara efort.

     

    sursa: https://yogainternational.com

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.