Discutii cu Sri Bhagavan Ramana Maharisi

Pentru faimoasele ,,Convorbiri” ale lui Sri Bhagavan Ramana Maharisi, trebuie sa-i fim recunoscatori in primul rand lui Swami Ramanananda Saraswati, pentru faptul ca a notat aceste discutii, de fapt intrebari puse de cei care veneau sa-l viziteze pe maestru si raspunsurile acestuia, pline de intelepciune. Cu toate ca Marele intelept de la Arunachala a fost adeptul raspandirii invataturii sale mai ales prin tacere, in prezenta sa, el si-a instruit discipolii si prin discursuri, prin raspunsuri clare, aducand mai multa intelegere in mintile celor care il ascultau.

Who am I? by Ramana Maharshi (Book Summary + Infographic) | Sloww

Mai jos, redam extrase din Convorbirile sale, care au fost inregistrate intre anii 1935 si 1939 de catre Sri Munagala S. Venkataramiah (devenit ulterior  Swami Ramanananda Saraswati).

Discutia 1

Un calugar ratacitor (sannyasi) intreaba: ,,Cum sa inteleg ca intreaga lume este Dumnezeu?”

Maharishi: Daca privesti prin perspectiva intelepciunii, vei vedea lumea ca fiind Dumnezeu. Fara sa cunosti Constiinta Suprema (Brahman) cum ii vei recunoaste omniprezenta?

Discutia 2

Cineva intreaba despre natura perceptiei.

Maharisi: Oricare ar fi starea in care ne aflam, perceptiile fac parte din aceasta stare.

Explicatia este aceea ca in starea de veghe (jagrat) corpul fizic percepe denumirile si formele brute, in swapna (starea de vis) corpul mental percepe creatiile mentale in numele si formele lor variate, iar in sushupti (starea de somn profund fara vise), identificarea cu corpul fiind pierduta, nu exista perceptii; in mod similar, in starea Transcedentala, identitatea cu Brahman plaseaza omul in armonie cu totul, si nimic nu exista in afara Sinelui sau.

Discutia 3

A fost pusa o intrebare referitoare la natura fericirii.

Maharisi: Daca un om gandeste ca fericirea sa se datoreaza cauzelor externe si a posesiunilor sale, este normal sa concluzionam ca fericirea lui trebuie sa creasca odata cu cresterea bunurilor sale si sa se diminueze direct proportional cu scaderea acestora. Prin urmare, in cazul in care acesta este lipsit de bunurile sale, fericirea sa ar trebui sa fie zero. Care este experienta reala a omului? Este conforma cu acest punct de vedere?

In somnul profund, omul este lipsit de posesiuni, inclusiv de cea a corpului sau. In loc sa fie nefericit, el este chiar foarte fericit. Toata lumea doreste sa doarma linistita. Concluzia este aceea ca fericirea este inerenta omului si nu se datoreaza unor cauze externe Pentru a avea acces la rezerva sa interiora de fericire indescriptibila, omul trebuie sa-si realizeze Sinele.

Discutia 4

Maharisi a fost intrebat de un tanar educat: ,,Cum poti sa afirmi ca Inima se afla in partea dreapta, cand oamenii de stiinta spun ca se gaseste pe partea stanga a corpului?”

Maharisi: Chiar asa! Organul fizic este situat in partea stanga, nu neg acest lucru. Dar Inima despre care eu vorbesc, este non – fizica si este doar in partea dreapta. Aceasta este experienta mea, si nu am nevoie de nici o autoritate care sa recunoasca acest lucru. Cu toate acestea poti gasi confirmarea spuselor mele in cartea Malayalam Ayurveda si in Sita Upanishad; si a reprodus citatul (mantra) si textul (sloka) din cele doua surse metionate.

sursa: ,,Talks with Sri Ramana Maharishi” –  Sri Ramanasramam 2006

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Scroll to Top