• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 10 noiembrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    abheda-yogaŞtiinţa milenară yoga are un punct de vedere holistic asupra exerciţiilor; există multe diferenţe între exerciţiile yoga şi cultura fizică tradiţională.

    YOGA NU ESTE SPORT

    Au apărut numeroase cursuri care folosesc numele de „yoga” dar sunt, de fapt, gimnastică ori stretching într-o atmosferă cu iz oriental (pilates folosește alt nume și nu abuzează termenul „yoga”).

    Chiar și metodele yoghine complexe autentice ce folosesc mișcări ample și forță integrează în mod semnificativ și nu de formă aspecte legate de respirație, concentrare, dirijarea energiilor pranice, mantre și stări speciale ce sunt accesate pentru anumite efecte urmărite.

    În această analiză ne referim, deci, la o comparație între Abheda Yoga și Cultura fizică, fără a integra aici sub numele de yoga metodele comerciale ce sunt, de fapt, sport cu o denumire mai exotică.

    Principala diferenţă între Abheda Yoga şi Cultura Fizică este faptul că sportul produce evoluţie fizică şi rezultate prin generarea unor stări de criză musculară ce impulsionează dezvoltarea musculară, osoasă și a articulațiilor, odata cu mărirea afluxului de sânge prin muşchi şi reducerea afluxului de sânge prin organele interne, glande endocrine şi creier,

    în timp ce ABHEDA YOGA generează o evoluţie bazată pe armonie, energie în întreaga fiinţă, inclusiv în organele interne, glande endocrine şi creier şi toate acestea în mod progresiv, la limita de confortabilitate, fără a forţa şi în permanent echilibru… SI PENTRU ORICE VÂRSTĂ, dezvoltând atât corpul fizic cât și mintea, caracterul, anasmablul emoțional și ideatic.

    Astfel sunt tangibile cele mai mari performanțe ale ființei umane fără a forța și cultivând mai mereu echilibrul de orice fel.

    Astăzi, yoga influenţează toate tipurile principale de sporturi şi exerciţii: basket şi fotbal profesionist, dans, aerobic, atletism, pentru că se dovedește că sportul are nevoie de yoga… în timp ce yoga nu are nevoie de sport, deoarece este un sistem complet care obține rezultate aproape pentru oricine și la orice vârstă.

    În timp, mulţi au învăţat lecţiile pericolelor supraantrenamentului fizic, a antrenamentelor grele violente şi a exerciţiilor dezechilibrate şi acum le adaptează din ce în ce mai mult înţelepciunii yoga.
    Să aruncăm o privire asupra principiilor care au facut-o din ce în ce mai mult o tehnică populară şi de influenţă, schimbând modul în care avem grijă de corpurile şi minţile noastre prin felurite exerciţii.

    DIFERENTE

    practice-lunge-1
    ABHEDA YOGA FAȚĂ DE SPORT

    Diferenţa fundamentală este că exerciţiile yoga se opun mişcărilor musculare violente, pentru că acestea produc oboseală, rigiditate musculară şi răniri.

    Corpul este privit ca un instrument pentru călătoria spre perfecţiune.

    Practicile folosesc și la dezvoltarea facultăţilor mentale şi a concentrării.

    Dezvoltarea musculară sugerează dar nu este întotdeauna semnul unui corp sănătos.

    Sănătatea este starea organismului în care toate organele funcţionează perfect sub coordonarea sufletului ființei respective, folosind cu abilitate și mintea ca și instrument eficient.

    Întinderea muşchilor propulsează sângele prin valvele venelor; în Abheda Yoga posturile inverse folosesc gravitaţia pentru a forţa sângele înapoi spre inimă. Toate acestea întăresc inima şi măresc volumul de sânge circulant.
    Oboseala musculară este contracarată prin respiraţia potrivită şi relaxare.
    Relaxarea se face sistematic pentru a plăti datoria de oxigen rezultat din formarea acidului lactic în sistem.

    Ştiind că există o limită a mărimii datoriei de oxigen pe care un individ o poate suporta, yoga pune accent pe exerciţiile cu mişcări uşoare, cu respiraţii profunde şi perioade de relaxare.

    ABEHDA YOGA intervine direct asupra unor factori principali ce influenţează eficienţa unui act muscular:
    -întinderea iniţială a muşchilor
    -temperatura(încălzirea)
    -vâscozitatea(fricţiunea internă)
    -viteza de performanţă ( uşoară sau moderată)
    -oboseala(datoria de oxigen).

    Ajută la păstrarea elasticităţii arterelor şi menţin chiar aprovizionarea cu sânge a fiecărei părţi a corpului.
    Acordă o mare atenţie menţinerii flexibilităţii coloanei vertebrale şi a altor articulaţii.
    Ajută la păstrarea muşchilor elastici.
    yv

    CULTURA FIZICA

    Pune accent pe mişcările violente ale muşchilor. Aceasta produce cantităţi mari de acid lactic în fibrele musculare, cauzând oboseala.

    Scopul său: dezvoltarea muşchilor pentru un corp la modă ori pentru performanță sportivă ce este orientată spre câștiguri materiale ori faimă.

    În sport se acţionează rajasic: mişcările violente cresc adrenalina ca să stimuleze mintea.

    Un corp puternic este necesar să facă faţă unei vieţi cotidiene stresante şi încordate.

    Totuşi, mintea nu este controlată, scurtele perioade de sănătate pot induce fiinţei umane un stil de viaţă nesănătos (abuz de steroizi, stimulente, alcool, droguri, sex, etc.).

    Se bazează doar pe exerciţii aerobice pentru a mări bătăile inimii şi stimularea circulaţiei. Aceasta produce încărcări masive pentru inimă. Mulţi atleţi foarte antrenaţi mor de atac de cord.
    Mişcările violente suprasolicită muşchii circulaţia sângelui, provocând oboseala.
    Cel mai mare factor limitator pentru menţinerea unei exercitări severe este rezerva de oxigen.

    Pentru că intrările de oxigen adesea nu se suprapun peste cererile musculare de oxigen,
    acidul lactic se acumulează în muşchi şi în sânge, ducând la apariţia oboselii, la uzură şi boală.

    Când nu se dă atenţie încălzirii şi întinderii muşchilor, mişcările violente pot provoca rupturi musculare, cauzând rigiditate pe termen lung. La sportivii de performanță deseori articulațiile se resimt puternic peste o vârstă destul de tânără.

    Deşi acestea pot trece repede la tinereţe, adesea revin la bătrâneţe.

    Prin urmare ESTE BUN SPORTUL ?
    DA, CU SIGURANȚĂ ESTE BUN!
    Dar in anumite conditii.
    Sportul de performanță solicită la limită structura și majoritatea sportivilor de performanță plătesc cu sănătatea afectată eforturile necesare performanței.
    Si toate acestea fiind făcute având ca scop faima sau banii ne arată clar că sportul de performanță nu este o apoteoză a umanității.
    Dar sportul și mișcarea, jocurile de echipă dacă sunt realizate din dragoste față de sport și fără a duce structura la solicitări care să o afecteze pot fi un minunat deliciu al vieții omului.

    Bun, minunat … și, totuși, incomparabil cu lumina trezirii spirituale ce vine prin Abheda Yoga, care este neprețuită.

    Acharya Leonard
    whatsapp-image-2016-09-24-at-8-12-36-pm

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.