• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 10 noiembrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    somn-profund-150x141Ne petrecem dormind aproximativ 8 ore pe zi, 56 de ore pe saptamana, 240 de ore pe luna si 2900 de ore pe an. Acest timp reprezinta cam o treime din viata! Deci o treime din viata ne-o petrecem dormind, si mai putin visand, si doar un procent relativ mic dintre noi reusesc sa viseze lucid!

    Totusi ce se petrece in timpul somnului? Chiar daca pare ca nu facem nimic in timpul somnului, creierul are o activitate foarte intensa.

    Somnul urmeaza un ciclu regulat in fiecare noapte, astfel exista doua forme de baza ale somnului: somnul REM ((rapid eye movement) și somnul NREM (non-rapid eye movement). Somnul REM este cunoscut si sub denumirea de “somn paradoxoal”. Copiii petrec aproximativ 50% din timpul lor de somn in faza REM si restul de 50% in faza NREM.  Adultii in schimb petrec mai mult in faza REM, aproximativ 80% si doar 20% in faza REM. Pe masura ce imbatranim, faza REM se micsoreaza, astfel incat persoanele in varsta petrec doar 15% din timpul somnuli in faza REM.

    Ce se intampla in faza REM? Atunci visam cel mai mult. In timpul somnului REM, ochii unei persoane se misca inainte si inapoi intr-un ritm rapid. Cercetatorii in domeniul somnului au descoperit acest lucru cand au trezit oamenii in timpul somnului REM; ei au afirmat ca se aflau in timpul unui vis. Caracteristicile unei EEG (electroencefalograma) in timpul somnului REM sunt similare cu cele ale unei EEG in timpul starii de veghe. Cu toate acestea activitatea musculara este silentioasa in timpul somnului REM, muschii sunt inactivati pentru a ne impiedica sa interpretam visele. Ceea ce inseamna ca cei care merg in somn (somnambulii) nu se afla in faza REM.

    Somnul NREM are 4 faze diferite de somn, fiecare cu diferite caracteristici EEG. Fazele 3 si 4 mai sunt denumite si fazele de somn cu unde lente (tetha si delta).

    In timp ce dormim, creierele noastre urmeaza un traseu ca de  “roller-coaster” prin diferite etape ale somnulu, asa cum se poate observa in imaginea de mai jos. Ceea ce inseamna ca pentru un interval de 8 ore, creierul parcurge aceste etape de 3-4 ori.

    sleep_cycle_graphDar ce se intampla cu visele? Intram in faza REM a somnului de aproximativ 5 ori intr-o perioada medie de somn de 8 ore. Daca presupunem ca visam in timpul fiecarei perioade REM atunci, intr-un an, vom fi avut 1.825 de vise! Desigur, nu ne amintim toate aceste vise. O persoana de 75 de ani ar avea aproximativ 136.875 de vise!

    Cu toate ca visam atat de mult, nu reusim sa ne amintim prea mare lucru din ce am visat in timpul noptii. Unele persoane afirma ca nu viseaza nimic, cu toate acestea toti visam, dar doar un procent foarte mic dintre noi isi poate reaminti ceea ce a visat.

    Cum ne putem reaminti visele, dar si mai important cum putem avea un vis lucid?

    Pentru inceput ar trebui sa ne rememoram visele imediat dupa ce ne-am trezit, eventual sa ne tinem un Jurnal al Viselor.Este chiar indicat sa ramanem in pozitia in care ne-am trezit si sa incepem procesul de rememorare.  Pe masura ce devenim din ce in ce mai buni in reamintirea viselor, vom incerca sa avem si vise lucide, care spre deosebire de cele normale sunt clare si reale. In timpul viselor lucide, senzatiile sunt exact ca cele din lumea reala. Deoarece mintea este constienta in vis, putem sa ghidam si sa controlam in totalitate visul. In timpul viselor lucide, putem zbura peste locuri senzationale, sau oriunde ne dorim, sau putem face lucruri care sunt imposibile in viata reala.

    Pentru a reusi sa avem un vis lucid trebuie sa avem incredere ca vom reusi sa facem acest lucru, iar mai apoi sa ne stabilim o intentie clara de a avea un vis lucid, inainte de a adormi, in fiecare seara.

    Ca si in yoga, practia este cel mai important lucru, asa ca cei care doresc sa obtina rezultate trebuie mai intai de toate sa practice. Dupa cum bine stim o practica sustinuta, dar care necesita si putin efort personal ne va rasplati din plin!

     

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.