• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 10 noiembrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    Abhyasa si Vairagya sunt doua dintre cele mai importante principii fundamentale ale Yogai. Abhyasa inseamna practica iar Vairagya inseamna non atasament. Echilibrul dintre aceste doua principii este cheia unei vieti spirituale, care ne permite sa atingem rezultate exceptionale in yoga si meditatie.

    In traducere literala Abhyasa inseamna pasiune si Vairagya inseamna detasare, insa amandoua cuvintele au un inteles mult mai profund in filozofia yoga.

    Acestea sunt cele doua principii esentiale pe care se bazeaza intregul sistem  yoga. Folosind aceste doua principii, cautatorul spiritual poate obtine controlul asupra corpului si mintii sale, realizandu-si adevaratul Sine. Cei doi termeni sunt intr-o oarecare masura opusi unul altuia si impreuna mentin echilibrul interior necesar unei vieti armonioase.

    In yoga, Abhyasa inseamna efortul persistent pentru a obtine si mentine o stare fizica, mentala si spirituala de liniste. Pentru a deveni ferm stabilit in aceasta stare, acest efort trebuie facut pe o perioada lunga de timp si intr-un mod regulat. Abhyasa inseamna actiunea care este facuta fara interupere, fara a te simti plictisit sau imprastiat. Acest principiu se aplica nu doar in timpul executiei asanelor sau al exercitiilor de pranayama, dar si in actiunile pe care le performam in viata de zi cu zi.

    Abhyasa inseamna de asemenea sa fim cat mai implicati in actiune. Pentru ca practica noastra sa fie efectiva, noi trebuie sa fim mereu extrem de prezenti si sa punem pasiune in ceea ce facem, evitand sa facem lucrurile fara tragere de inima. Atunci cand suntem total implicati, cand ne punem toata energia si tot sufletul in ceea ce facem, universul este de partea noastra, nu avem cum sa gresim, iar reusita este sigura.

    Modul in care ne realizam sadhana zilnica, sau practica yoghina, se va reflecta si in rutina noastra zilnica, astfel vom deveni mai focusati si mai efectivi in tot ceea ce facem si eventual vom avea mai mult succes in ceea ce intreprindem.

    ”Cand dorintele nu rasar nici macar in prezenta obiectelor placerii, aceasta este stare de Vairagya – non – atasamentul, sau lipsa dorintelor.” – Adhyatma Upanishad, cap.46

    Vairagya inseamna detasarea, lipsa de dorinte sau non-atasamentul. Este indiferenta la obiectele simturilor. Aceasta stare este nascuta din discriminare (viveka). Vairagya este opusul lui raga sau atasamentul.

    Vairagya” inseamna literal “transparent”. La fel ca apa limpede care curge printr-un rau, aceasta dobandeste culoarea solului care se afla dedesubt, ea este transparenta si nu are nicio culoare proprie. Culoarea este produsa de reflexia luminii, in functie de capacitatea noastra de a vedea. Vairagya este o stare libera de orice denaturare care poate lumina lumea. Doar intr-o stare de Vairagya se poate vedea lumea asa cum este.

    Cand auzim cuvantul detasare ”Vairagya” noi imediat il asociem cu indiferenta sau cu lipsa de entuziasm. Majoritatea oamenilor care predind ca sunt indiferenti, neimplicati, sunt de obicei persaone neglijente fara o igiena minima. Nu aceasta inseamna adevaratul sens al detasarii (vairagya).

    Vairagya inseamna sa ne detasam de ceea ce tine de tedintele inferioare ale egoului precum: atasamentele, fricile, teama, complexele de superioritate sau de inferioritate, razbunarea sau lucrurile care sunt dincolo de ceea ce putem noi controla. Asta nu inseamna ca trebuie sa ne abandonam posesiunile materiale, familia, prietenii sau credintele, trebuie doar sa recunoastem natura tranzitorie a acestor lucruri si sa fim gata sa ne abandonam in fluxul vietii.

    Adi Shankaracharya explica in Bhaja Govindam faptul ca Vairagya aduce fericirea, dar de obicei exista un anumit grad de febrilitate chiar si in fericire si de aceea nu ne putem bucura din plin de fericire.

    Vairajya este o fericire in care nu exista aceasta febrilitate.

    Un semn al vairagy-ei este multumirea. Cat de mult ne putem bucura? Simturile noastre au o capacitate limitata de a savura, dar mintea noastra are dorinte nelimitate. Cat de mult poti sa privesti un apus de soare minunat? Dupa catava vreme, ochii tai vor deveni obositi sau ii vei inchide sau te vei uita in alta parte.

    Dorintele pot fi temperate de constienta. Altfel, chiar si fericirea poate conduce la nefericire. Pentru a o obtine depui efort, dupa ce ai obtinut-o te stradui s-o pastrezi. Cand o pierzi, devii deprimat.

    Cand posezi Vairagya nimeni nu poate sa-ti rapeasca fericirea. Ea este multumire pura, bucurie si rasa (emotie elevata).

    Astfel, integrand intr-un mod armonios efortul persistent (Abhyasa) si detasarea(Vairagya) , practica noastra yoghina va avea de castigat, iar noi vom deveni mai atenti si mai implicati in tot ceea ce facem, devenind maestrii propriilor vieti.

     

    Sursa: https://www.quora.com/

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.