• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de sambata 20 octombrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 13 octombrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    brainNumeroase studii efectuate in ultimii ani au indicat existenta unor beneficii fiziologice care survin in urma practicilor meditative,  cel mai recent ne-a parvenit de la Universitatea Harvard.

    Un studiu de opt saptamani realizat de cercetatorii de la Harvard, la Massachusetts General Hospital (MGH) a stabilit ca meditatia reconstruieste literalmente creierul, mai precis materia cenusie, in doar opt saptamani. Este primul studiu care demonstreaza ca meditatia produce schimbari in timp in materia cenusie a creierului.

    “Desi practica meditației este asociata cu un sentiment de pace si relaxare fizica, practicantii  sustin de mult timp ca meditatia prevede, de asemenea beneficii cognitive si psihologice care persista pe tot parcursul zilei. Acest studiu demonstreaza faptul ca schimbarile in structura creierului pot sta la baza unora dintre aceste imbunatatiri, raportand ca oamenii nu doar se simt mai bine pentru ca petrec acest timp meditand, dar exista si o componenta fiziologica asociata acestei stari “-  a confirmat Sara Lazar coordonator al Programului de Cercetare neuroimagistice MGH si Instructor la Harvard Medical School in Psihologie

    Studiul a implicat fotografierea creierului cu ajutorul rezonantei magnetice (RMN) a acelor 16 participanti la studiu cu doua saptamani inainte de a participa la studiu si, de asemenea, realizarea fotografiilor după ce studiul a fost finalizat.

    “Analiza imaginilor RMN, care s-a concentrat pe zonele in care au fost observate diferente asociate starilor de meditatie in studiile anterioare, a constatat creșterea densitatii de culoare a materiei gri aflata  in hipocampus, cunoscuta ca fiind responsabila pentru invatare si memorie, precum si in structurile asociate cu constiinta de sine, compasiunea si introspectia. “

    Pentru acest studiu, participantii au practicat meditatia in fiecare zi, timp de aproximativ 30 de minute. Aceste practici au inclus concentrarea asupra inregistrarii audio pentru o meditatie ghidata, constientizarea unor senzatii, sentimente si stari de spirit.

     “Este fascinant sa observam plasticitatea pe care o poseda creierul si faptul ca prin practicarea meditatiei, putem juca un rol activ în schimbarea acestuia, putandu-ne spori bunăstarea si calitatea vietii. Alte studii realizate pe diferite categorii de pacienti au aratat ca meditatia poate aduce imbunatatiri semnificative pentru o mare varietate de simptome, iar noi investigam acum, mecanismele care stau la baza acestora in creier si care faciliteaza aceasta schimbare ” – Britta Hölzel, cercetator de la Universitatea MGH Giessen din Germania

    Cum meditam?

    meditation2

     

    O conceptie gresita, comuna, despre meditatie este aceea ca trebuie sa stai un anume fel sau sa faci ceva special pentru a obtine beneficiile pe care ea ni le ofera. Tot ce trebuie sa facem  este sa ne asezam intr-o pozitie care ne este cea mai confortabila. Putem sta asezati, intr- o asana yoghina sau pe scaun, chiar si pe o canapea, important este sa avem o postura ferma, cat mai stabila.

    Alta conceptie comuna, gresita, despre meditatie este ca trebuie sa “incercam” sa ne golim mintea. Un factor important din studiul menționat mai sus este faptul ca participantii au fost implicati in “conștientizarea de senzații, sentimente și stari de spirit, fara a le judeca.” Cand meditam nu ar trebui sa ”incercam” sa ne golim mintea. In schimb, ar trebui sa incercam sa lasam gandurile, sentimentele si emotiile sau orice simtim sa curga nestigherite. Nu le judecati, doar lasati-le sa vina si sa  plece si fiti in pace cu ele.

    Meditația este o stare de a fi, mai mult decât orice altceva. Intr-o faza mai avansata a meditatiei oamenii nu ar trebui sa se așeze timp de o jumătate de ora si sa “mediteze” ca sa spunem asa, pentru  a beneficia de avantajele acesteia, sau sa fie efectiv implicati in practica ei. Se poate la fel de natural sa te afli intr-o stare de meditație in timp ce mergi, te afli la plimbare sau, de exemplu, atunci cand mergem la culcare. Pe parcursul zilei, putem observa fluxul gandurilor fara a le judeca , permitandu-le sa curga pana cand nu mai sunt, sau doar sa ne aflam intr-o stare permanenta de pace si de conștientizare de sine. Contrar credintei populare, exista mai multe moduri de a medita.

    “Va trebui sa intelegeti unul dintre lucrurile cele mai fundamentale despre meditatie: si anume ca nicio tehnica nu duce la meditație. Vechile tehnici de meditatie cat si noile tehnici stiintifice de biofeedback sunt identice, in ceea ce priveste meditația. Meditatia nu este un produs secundar al unei anumite tehnici. Meditatia se intampla dincolo de minte. Nicio tehnica nu poate merge dincolo de minte “–  Osho

     

     

    Sursa: http://www.collective-evolution.com/2014/12/11/harvard-study-unveils-what-meditation-literally-does-to-the-brain/

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.