• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • noi cursuri ABHEDA Yoga incep pe data de sambata 20 octombrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 13 octombrie 2018 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    Multi dintre dumneavoastra nu au auzit niciodata acest cuvant.
    Ei bine, este vorba de un grup de femei cu o vocatie spirituala exceptionala si care au avut un moment special de maretie, frumusete si iubire in practica lor crestina.

    Demersul lor era caracterizat de faptul ca nu realizau toate juramintele uzuale deoarece doreau sa fie practicanti vii in mijlocul vietii ajutand de acolo societatea.

    Ceea ce este interesant de observat este faptul ca atunci cand un curent spiritual are sanse sa fie autentic si sa schimbe perspectiva spirituala a oamenilor, atunci societatea reactioneaza violent, prin puternicii zilei.

    In cazul beghinelor, chiar foarte violent.

    Originea cuvântului “beghină” este obscură: s-ar fi format plecând de la termenul “begard”, cu sensul de membru al unei comunităţi religioase ce nu spuneau jurămintele, care ar proveni, la rândul său, din termenul olandez vechi beggaert, ” călugăr-cerşetor”.

    beghina.gif
    În dicţionarul italian , termenul desemnează ” femeie aparţinînd unei mişcări spirituale de caritate, din secolul al XII-lea, ce exista in Belgia şi Olanda, organizată în comunităţi.

    Primele beghine erau laice care duceau, individual, o viaţă de rugăciune, de renunţare şi de austeritate şi se dedicau unor acte de caritate curajoase, cum ar fi acela de a se îngriji de leproşi. Atunci s-au elaborat noi forme de devoţiune printre laice , despre care protectorul lor, prelatul de Liège, Lambert le Bègue ( mort în 1177) scria : ” Ascultau cu cea mai mare aviditate Cuvântul lui Dumnezeu şi îl puneau în practică participând cu compasiune la jertfa de trup şi de sânge a Domnului nostru. Li se părea atunci că Dumnezeu dinUnivers suferea din nou dureroasele-i Patimi, după cum stau mărturie gemetele lor, revărsările lor de graţie şi compasiune.”

    Beghinajele – sate fortificate aflate chiar în inima oraşelor, au fost create pentru a adăposti şi proteja aceste femei, deoarece ele rămâneau suspecte în ochii Bisericii care, în pofida pietăţii lor înflăcărate, nu admitea ca ele să nu pronunţe jurămintele definitive, ci doar pe cele temporare – între care cel de castitate, ca ele să-şi poată păstra bunurile şi să se poată întoarce în mijlocul societăţii oricând doreau aceasta. Printre ele erau fecioare, văduve, femei căsătorite şi abstinente. In aceste beghinaje, după ce-şi făceau ucenicia doi ani într-o mânăstire, beghinele trăiau în căsuţe particulare, dedicându-şi viaţa operelor de binefacere în infirmeriile şi şcolile lor, sub autoritatea uneia dintre ele , ” marea domnişoară”.

    Marie d’Oignies (1178-1213) – una dintre primele femei ale grupului, fusese măritată împotriva voinţei ei, de la vârsta de 14 ani, dar obţinuse de la soţul ei ca el să adopte o “viaţă castă şi cu adevărat angelică” şi să-şi împartă bunurile săracilor. Ea a întemeiat o leprozerie unde s-a retras împreună cu soţul său şi, timp de 15 ani, s-a dedicat cu trup şi suflet îngrijirii bolnavilor, cu o înflăcărare extraordinară. Încurcată , totuşi, de vizitele credincioşilor, Marie s-a retras la o stăreţie, unde a mutir în 1213.
    Biografia sa , scrisă de Jacques de Vitry (1170-1240), devenit ulterior cardinal-episcop la Roma, detaliază incredibilele autoflagelări la care se supunea ca penitenţă, conforme cu suferinţele lui Iisus Hristos, şi pe care Vitry însuşi le considera uneori excesive, dar şi viziunile şi transele ei extatice, subliniind seninătatea şi veselia Mariei. Deşi exemplar, cazul ei nu a fost unic, devoţiunea pentru Hristos fiind răspândită la acea vreme , mai ales printre femei.

    Hadewijch de Anvers, ce a trăit în prima jumătate a secolului al XIII-lea, afost cunoscută doar prin intermediul viziunilor, poemelor şi scrisorilor sale. Extazele sale coincideau cel mai adesea cu sărbătorile liturgice.
    ” …într-o zi de Rusalii, în zori, pe când cântam dimineaţa la biserică, […] am simţit o dragoste atât de tare, că îmi părea că mor de patimă […], că violenţa ei avea să mă omoare, că muream de iubire.”
    Compară ceea ce resimte cu o sarcină dureroasă , simţindu-se “înghiţită de Dumnezeu”.Totuşi, cunoaşterea obţinută atunci îi pare imperfectă, plângându-se de “prezenţa absenţei”, de faptul că Dumnezeu nu poate fi cuprins în totalitate şi mereu în propria fiinţă.

    Beatrice de Nazareth , o altă vizionară extatică, născută la Tienen (cca 1200 – 1268) , formată de beghine , în opera sa, “Mănăstirea spirituală” – ilustrează prezenţa vie a divinităţii în străfundurile fiinţei umane, principiu al zeificării sale. Sarcina fiecărui om este , deci, aceea de a-şi regăsi starea divină originară prin amplificarea aspiraţiei spirituale pentru ca fiinţa să se menţină ” în această puritate, în această libertate şi nobleţe în care a fost făcută de Creatorul său, după chipul şi asemănarea Lui.”

    Marguerite Porète ( cca 1250 – 1310) – a fost una din beghinele persecutate la începutul secolului al XVI-lea . Lucrarea sa, “Oglinda sufletelor simple şi distruse” a stârnit vâlvă, în pofida precauţiilor luate de autoare. În 1300, episcopul de Cambrai a ordonat arderea lucrării în piaţa publică şi a somat-o pe autoare, desemnată drept beghină, să înceteze a răspândi o astfel de doctrină, sub ameninţarea de a fi declarată eretică şi tratată ca atare. Marguerite, însă, a comis imprudenţa de a trimite copii după cartea sa unor teologi. Citată în faţa Inchiziţiei din Paris în 1307 , ea a refuzat să facă jurămintele, ceea ce a atras prezumţia de erezie. Declarată lepădată de credinţă, ea a fost arsă pe rug la 1 iunie 1310, în Place de Grève, unde atitudinea ei nobilă şi devoţiunea de nezguduit au mişcat publicul până la lacrimi.

    În anii următori, beghinile şi beghinarzii , trataţi acum drept eretici de către Inchiziţie, au fost vânaţi fără milă.

    redactat de
    loredanaplesu.jpg
    Loredana Plesu
    Societatea Academica AdAnima
    pentru Transformare si Cunoastere de Sine

    ………………………………
    adanimatitude-m.jpg

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...
  • Am facut un magazin online pentru yoghini - www.bms.life :
  • izoprene, pături, perne de meditație, cărți de yoga și nutriție, obiecte pentru yoga
  • apă minerala de calitate, sucuri naturale
  • hrană sănătoasă pentru yoghini, pâine, cereale, mezeluri de soia, miere
  • produse naturiste terapeutice
    Aici urmărim să avem
    TOT CE ARE NEVOIE UN YOGHIN
    Dacă tot avem nevoie să cumpărăm ceva
    mai bine cumpărăm de aici
    și ajutăm și magazinul și pe noi.