• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac ACUM
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 19 octombrie 2019 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    abhinavaguptaA fost un geniu al timpului său şi unul dintre cei mai mari maeştrii spirituali, filozofi, mistici şi esteticieni ai Indiei.
    El a fost considerat un muzician important, poet, dramaturg, exeget, teolog şi logician, fiind o personalitate ce a exercitat o influenţă excepţională asupra culturii indiene.

    S-a născut în Valea Kashmirului (cca 920 – 1020 A.D.), într-o familie de brahmani cu înalte preocupări spirituale.
    Se spune că, la un moment dat, a plecat împreună cu un mare grup de discipoli într-o peşteră pentru a medita şi nu s-au mai întors niciodată (translatând într-o altă dimensiune).
    A studiat toate şcolile spirituale, de filozofie şi de artă de la vremea sa, sub îndrumarea a peste 15 maeştrii ai vremii.
    In viaţa sa destul de lungă a finalizat peste 35 de lucrări din care cea mai mare şi mai importantă este Tantraloka – un tratat enciclopedic cu privire la toate aspectele spirituale, filozofice şi practice ale sistemelor Trika şi Kaula, din cadrul shivaismului kashmirian.

    De o mare valoare este marele tratat despre estetica din perspectiva profundă a spiritualităţii shivaismului din Kashmir – Abhinavabharati, care este un comentariu amplu al Nityashastra de Bharata Muni.

    De la Jayaratha aflăm că Abhinavagupta manifesta toate cele şase calităţi necesare pentru a fi un recipient perfect al stării de shaktipata – graţia divină manifestată în fiinţa unui om:
    – o credinţă neabătută în Dumnezeu
    – posedarea eficienţei spirituale absolute în lucrul cu mantrele
    – controlul principiilor esenţiale ale manifestării (tattvele), incluzând aici cele 5 elemente subtile cunoscute
    – capacitate realizatoare (care permite încheierea cu succes a oricărei activităţi întreprinse)
    – creativitate poetică
    – cunoaşterea spontană intuitivă a tuturor domeniilor cunoaşterii.

    Abhinavagupta a reconstruit, raţionalizat, clasificat şi sistematizat cunoştinţele spirituale, mistice şi filozofice într-o formă coerentă, folosind în aceasta toate resursele timpului său.
    Opera sa, considerăm noi, va constitui o sursă de cunoaştere pentru mult timp de aici înainte, în epoca modernă. Diverşi savanţi contemporani l-au evaluat ca find „strălucit şi sfânt”, „o culme a dezvoltării shivaismului din Kashmir” şi „fiinţă în posesia realizarii supreme în yoga”.

    În Kashmir se consideră că un descendent al unor părinţi cu preocupări şi realizări spirituale foarte înalte ( „stabliţi în esenţa supremă a lui Bhairava”) rezultă a fi o fiinţă cu dotări spirituale speciale.
    Mama sa, Vimala, a decedat atunci când Abhinavagupta avea doar doi ani. Datorită acestui fapt, el a crescut cu o tendinţă de distanţare faţă de lume şi concentrat asupra preocupărilor şi efortului spirtual.
    Tatăl, Narasimhagupta, după moartea soţiei sale a favorizat un stil de viaţă ascetică, în timp ce creştea cei trei copii ai săi.
    El avut o minte cultivată şi o inimă deosebită, împodobite, amândouă, cu un devotament excepţional faţă de Maheshvara (Shiva) – după cum spune chiar Abhinavagupta.
    El a fost primul profesor al lui Abhinavagupta, instruindu-l în gramatică, logică şi literatură.

    Toate persoanele din jurul său aveau preocupări spirituale foarte elevate şi, de aceea, Abhinavagupta a beneficiat de un mediu foarte propice care i-a permis să facă paşi gigantici în Sine şi pentru omenire, reuşind, astfel, să finalizeze o lucrare de magnitudinea Tantraloka.
    El a avut peste 15 maeştrii, dintre care au fost au fost Vaishnavas, Budisti, Shaiva Sidhantaşi Trika.
    Vamanatha l-a instruit în shivaismul dualist şi Bhutiraja în shivaismul dualist – nodualist.

    Lakshmanagupta, un discipol direct al lui Somananda, pe linia Trayambaka a fost foarte respectat de Abhinavagupta şi l-a iniţiat în aspectele legate de şcolile shivaite nondualiste: Krama, Trika şi Prathyabhijna (cu excepţia şcolii Kaula).

    Shambhunatha l-a iniţiat în misterele celei de-a patra şcoli nondualiste- Ardha Trayambhaka – şcoala Kaula.
    Pentru Abhinavagupta, Shambhunata a fost ca soarele, în puterea sa de a risipi ignoranţa.

    Abhinavagupta a primit iniţierea lui Shambhunata prin soţia lui Shambhunata, folosind un procedeu tantric special foarte înalt, care nu poate fi practicat decât de fiinţa cu o mare realizare spirituală.

    Shambhunata i-a cerut elevului său să scrie Tantraloka şi, de aceea, influenţa acestui maestru se va face simţită în întreaga operă.

    Opere
    Tantraloka –lumina tantrei – este o sinteză a tuturor sistemelor Trika şi este, deocamdată, tradusă în foarte puţine limbi.
    Deoarece această lucrare este foarte vastă, Abhinavagupta a scris şi o altă lucrare – Tantrasara – „Esenţa Tantrei” care este un rezumat al primeia, care a fost şi mai mult rezumată în Tantroccaya… şi care a fost apoi rezumată din nou în Tantravaṭadhānikā – “Seminţele tantrei”.

    Pūrvapañcikā a fost un comentariu de Pūrvatantra, alias Mālinīvijaya Tantra, pierdut astăzi.
    Mālinīvijayā-varttika – “Comentariu la Mālinīvijaya” este un comentariu al primului vers al Mālinīvijaya Tantra.
    Kramakeli – “Jocul Krama” a fost un comentariu de Kramastotra, acum pierdut.
    Bhagavadgītārtha-saṃgraha – “Comentariu la Bhagavad Gita” – are acum un traducere engleza de Boris Marjanovic .

    Alte lucrări mistice sunt:
    Parātrīśikā-laghuvṛtti – “un scurt comentariu despre Parātrīśikā”,
    Paryantapañcāśīkā – “Cincizeci Versete despre Realitatea Supremă”,
    Rahasyapañcadaśikā – “Cincisprezece Versetele despre Doctrina mistică”,
    Laghvī prakriyā – “Ritualul scurt”,
    Devīstotravivaraṇa – ” comentariu pe Imnurilor lui Devi ”
    Paramārthasāra -” Esenta realităţii Supreme “.
    Imnuri Devotionale.

    Abhinavagupta a compus un număr de poezii devoţionale, dintre care majoritatea au fost traduse în franceză: Bodhapañcadaśikā – “Cincisprezece Versete despre Conştiinţă”,
    Paramārthacarcā – “Dezbaterea privind Realitatea Supremă”,
    Anubhavanivedana – “Tribute de interior”
    Versetele Experience “Anuttarāṣṭikā -” Cele 8 vresuri despre Anuttara “,
    Krama-stotra – un imn, diferit de textul fundamental al şcolii Krama,
    Bhairava-stava -” Imn pentru Bhairava “,
    Dehasthadevatācakra-stotra -” Imnul roţii de divinităţi care trăiesc acum în trup”,
    Paramārthadvādaśikā -” Douăsprezece Versete despre Realitatea Supremă ”
    Mahopadeśa-viṃśatikā -” Douăzeci de Versetele despre Marea Învăţătură”.
    Un alt poem Śivaśaktyavinābhāva-stotra – “Imnul pe inseparabilitatea de Shiva şi Shakti” a fost pierdut.

    Una dintre cele mai importante lucrări de Anhinavagupta este
    Īśvarapratyabhijñā-vimarśini – “Comentariu la Versetele cu privire la recunoaşterea Domnului” şi
    Īśvarapratyabhijñā-vivṛti-vimarśini – comentariu cu privire la explicarea Īśvarapratyabhijñā.
    Acest tratat este fundamentală în transmitere în şcoală Pratyabhijña (filiala din Kashmir Şivaism bazează pe recunoaşterea directă a lui Dumnezeu), in zilele noastre. Un alt comentariu pe un lucru de Pratyabhijña – Śivadṛṣtyā-locana ( “Lumina pe Śivadṛṣṭi”) este acum pierdut. Un alt comentariu pierdut este Padārthapraveśa-nirṇaya-tika şi Prakīrṇkavivaraṇa – “Comentariu pe un manscris ” – referindu-se la al treilea capitol din Vākyapadīya de Bhartrihari.
    Două mai multe texte filosofice ale Abhinavagupta sunt
    Kathāmukha-tilaka – “Ornament al prefaţei discursurilor” şi
    Bhedavāda-vidāraṇa – “Confruntarea tezelor dualiste”.

    Lucrări poetice şi dramatice

    Abhinavabharati
    Cea mai importantă lucrare în filosofia de artă a lui Abhinavagupta este Abhinavabhāratī – un comentariu lung şi complex pe Natya Shastra de Bharata Muni.
    Acest lucru a fost unul dintre cei mai importanţi factori care contribuie la faima lui Abhinavagupta până în ziua de azi. Contribuţia sa cea mai importantă a fost teoria Rasa-elor (savorilor estetice).

    Alte lucrări poetice includ:
    Ghaṭa-karpara-kulaka-vivṛti, un comentariu la “Ghaṭakarpara” a lui Kālidāsa;
    Kāvyakauṭukavivaraṇa, un “Comentariu la minunea poeziei” (o opera de Bhaṭṭa Tauta), acum pierdut, şi
    Dhvanyālokalocana, “Ilustraţie a Dhvanyāloka “, care este o celebra lucrare de Anandavardhana.

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...