• pentru a primi informații si articole puteti trimite email-ul dv la abheda.yoga@gmail.com sau sms cu emailul dv. la 0762.663.153
  • suntem pe Facebook AICI
  • Înscrierile la noi cursuri ABHEDA Yoga se fac ACUM
  • cursurile TTC200 de profesori de yoga incep pe data de 19 octombrie 2019 iar înscrierile se fac AICI
    • ...................ARTICOLUL....................

    zaharTrebuie sa recunoastem ca relatia noastra cu zaharul este o relatie de co-dependenta, pe cat este de seducatoare, pe atat este de distructiva, punandu-ne sanatatea in pericol.

    In primul rand, ce este zaharul?

    Zaharul este o substanta solida, alb cristalina, folosita ca aliment pentru a indulci sau da gust bauturii si mancarii. Zaharul se obtine din sfecla de zahar in tarile cu clima temperata si din trestia de zahar in tarile cu clima calda, tropicala, subtropicala si ecuatoriala.

    Zaharul alb pe care il consumam astazi este produs printr-un proces chimic complex, zaharul brut este dizolvat si ulterior purificat cu acid fosforic: urmeaza apoi procesul de carbonatare, adaugarea hidroxidului de calciu, flitrarea pe carbune activat si dioxid de carbon, in diverse stadii de filtrare. Vi se pare un proces natural?

    Zaharul este un aliment foarte concentrat, cu aproape 99% glucide cu absortie rapida. Pentru organismul  uman adaptat de milioane de ani sa se hraneasca cu zaharuri complexe din fructe, miere, cereale si legume, ingerarea unei ciocolate sau a altor dulciuri concentrate este un adevarat SOC, care va produce dezechilibre in lant.

    Din momentul in care il inghitim, zaharul incepe sa se absoarba in corp inca din cavitatea bucala, trece cu usurinta in intestinul subtire, ajunge in sange si provoaca o stare de hiperglicemie, lucru ce produce o stare de excitare fizica si nervoasa. Pancreasul secreta mai multa insulina decat normal, ceea ce are ca rezultat scaderea zaharului din sange sub medie, astfel incat se instaleaza o stare de hipoglicemie. Totodata, la nivelul tesutului adipos se secreta o cantitate mai mica de leptina, invers proportionala cu secretia de insulina. Leptina are rolul de a controla centrul foamei in organism. Cand nivelul leptinei scade, senzatia de foame se accentueaza. De aceea, desi glucidele furnizeaza energie rapida, ele maresc  si apetitul. In acelasi timp, insulina blocheaza arderea grasimilor din corp, iar in momentul in care consumam glucide, corpul le va stoca in grasimi, in loc sa le foloseasca pentru consumul energetic.

    In continuare, vom analiza ce nu stim despre “otrava alba” din alimente.

    Consumul de zahar a crescut in ultimii ani, ajungand la cote foarte ridicate in acest moment mai ales in lumea occidentala. In alimentatia noastra se regaseste sub forma de zaharoza (zaharul de masa), dextroza (zaharul din porumb) si siropul de fructoza din porumb care sunt procesate in foarte multe alimente, cum ar fi sosul de tomate, dressing-ul pentru salate, sau asa-zisele batoanele “sanatoase” cu proteine.

    Zaharul se strecoara insidios in alimentatia noastra, sub diferite denumiri, uneori fiind foarte greu de depistat.

    De exemplu, bautura de la Starbacks – Vanilla Latte, contine nu mai putin de 16 lingurite de zahar!

    Stiati ca o persoana obisnuita din zilele noastre consuma aproxiamtiv 1,5 kg de zahar in fiecare saptamana?

    ObezitateAcum 300 de ani consumul de zahar per persoana, era in jur de o lingurita de zahar pe an, in urma cu 120 de ani ajunsese la 2 kg de zahar pe an, iar in momentul prezent, consumul de zahar a ajuns la 63 de kg de zahar per persoana in fiecare an!

    Am putea spune ca noi consumam de peste 200 de ori mai mult zahar decat stra-stra bunicii nostri, de 20 de ori mai mult decat bunicii si de 7  ori mai mult decat parintii nostril!

    In aceste conditii nu este de mirare, ca in urma acestui consum exagerat de zahar, peste 30% din populatia din America de Nord, Australia sau Marea Britanie, sufera de obezitate morbida, iar acest lucru incepe sa se vada si in tara noastra, unde din ce in ce mai multi copii sufera de obezitate.

    In afara cresterii in greutate, alte efecte deosebit de nocive ale zaharului din alimentatie sunt proliferarea cariilor dentare, si sindromul de oboseala cronica.

    Exista o singura solutie nutriționistă pentru toate aceste probleme: sa eliminam pe cat putem zaharul din dieta noastra, si sa fim atenti la continutul de zahar afisat pe etichetele alimentelor procesate, pe care la cumparam din supermarket-uri.

    O soluție din Abheda Yoga este să mărim „focul” interior prin practicile specifie.

    Daca nu sunteti inca convinsi de actiunea extrem de nefasta a zaharului alb asupra sanatatii dumneavoastra, vom reda mai jos nu mai putin de 30 de motive care va vor face cu siguranta sa renuntati la consumul lui!

    1. Zaharul în exces scade puterea de lupta a sistemului imunitar.
    2. Zaharul în exces poate tulbura echilibrul mineral al organismului.
    3. Zaharul în exces poate produce o crestere semnificativa a trigliceridelor.
    4. Zaharul în exces scade protectia organismuului impotriva infectiilor bacteriene.
    5. Zaharul în exces poate provoca leziuni renale.
    6. Zaharul în exces poate reduce colesterolul bun din organsim.
    7. Zaharul în exces poate produce cresterea colesterolului nociv.
    8. Zahărul în exces interfereaza cu absorbția de calciu si magneziu.
    9. Zaharul în exces poate duce la aparitia cancerului de san, ovare, prostata si rect.
    10. Zaharul în exces poate provoca aparitia cancerului de colon, cu un risc crescut la femei.
    11. Zaharul în exces poate fi un factor de risc in aparitia cancerului vezicii biliare.
    12. Zaharul în exces poate creste nivelul de glucoza in sange.
    13. Zaharul în exces poate slabi vederea.
    14. Zaharul în exces creste nivelul unui neurotrasmitator – serotonina, care poate ingusta vasele de sange.
    15. Zaharul în exces poate produce aciditate in stomac.
    16. Zaharul în exces poate creste riscul aparitiei bolilor coronariene.
    17. Zaharul în exces poate accelera procesul de imbatranire,
    18. Zaharul în exces poate favoriza alcoolismul.
    19. Zaharul în exces produce frecvent carii dentare.
    20. Zaharul în exces poate contribui la cresterea in greutate si la aparitia obezitatii.
    21. Consumul ridicat de zahar induce riscul bolii Chron si a colitelor ulceroase.
    22. Zaharul în exces poate provoca artrita.
    23. Zaharul în exces poate provoca astm .
    24. Zaharul în exces poate provoca candidoza.
    25. Zaharul în exces poate cauza hipertensiune.
    26. Zaharul în exces poate duce la formarea de calculilor biliari .
    27. Zaharul în exces poate provoca boala cardiaca ischemica.
    28. Zaharul în exces poate accentua simptomele de scleroza multipla.
    29. Indirect, zaharul în exces poate duce la aparitia hemoroizilor.
    30. Zaharul în exces poate cauza alergii alimentare.

    sursa: http://www.myyogaonline.com

    http://www.andreilaslau.ro/

    Filmul despre Abheda Yoga Academy si Kundalini varianta rezumată - (20 min) Dacă doriți, AICI puteți găsi filmul intreg...